با حضور امیر دریادار سیاری؛

همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد

همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش و تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ - 04October 2022

همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس ثابت کرد تمامی اقداماتش بر اساس عقلانیت، علم و دانش بوده و از علم و دانش به بهترین شکل ممکن در دفاع مقدس بهره برده است.

وی افزود: در این بین جامعه پزشکی و کادر درمان ارتش علم، دانش و خلاقیت را به خط مقدم برد که نشان از عشق، ایمان، ایثار و از خود گذشتگی این عزیزان بوده و این افتخاری بزرگ برای کادر درمان است. این رزمندگان عزیز با کمترین امکانات و تجهیزات اقدامات ارزشمندی انجام دادند که در تمامی جنگ‌ها بی نظیر است. کادر درمان بدون اسلحه از جان خود گذشت تا بتواند جان رزمنده‌ای را نجات دهد.

امیر دریادار دوم پزشک مصطفی مداح، معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش نیز در این همایش گفت: موفق‌ترین سازمان و گروه درمانی در مقابله با ویروس و بیماری کرونا، بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارتش بوده است که کمترین مرگ و میر بیماران مراجعه کننده و شهادت کادر درمانش را شاهد بود و این به دلیل تجربه‌ای بود که از ۸ سال دفاع مقدس کسب کرده ایم و فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در تک تک کارکنان و کادر درمان و بیمارستان‌های ارتش نهادینه شده است و با تکیه بر علم، دانش، خلاقیت و این تجربه بزرگ توانستیم ثابت کنیم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارتش می‌تواند بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را به بیماران عزیز ارائه دهند.

امیر سرتیپ دوم وابسته غلامحسین دربندی از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش نیز در این همایش گفت: استکبار و قدرت‌های شیطانی که در حال حاضر ادعای حقوق بشر می‌کنند و پرچم دفاع از بشریت و فریاد دفاع از انسانیت سر می‌دهند در ۸ سال جنگ تحمیلی دست به غیر انسانی‌ترین اقداماتی زدند. بمباران شهرها، مدارس و بیمارستان‌ها و استفاده از بمب‌های شیمیایی و میکروبی و شکنجه و شهید کردن اسرا در اردوگاه‌ها از نمونه‌های این اقدامات است.

ناخدا هوشنگ صمدی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: در جنگ تحمیلی وجود پزشکان و کادر درمان در کنار رزمندگان موجب امید و دلگرمی آنان و در نتیجه پیروزی‌های بزرگ زرمندگان در عملیات‌ها می‌شد و این درمانگران هم از نظر علمی و هم از نظر نظامی سر آمد بودند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار