گزارش دفاع پرس از تجهیزات دفاعی ناجا؛

از "یوز 102" تا هامر سد کننده "فاتق"/ رصد مداوم اهداف با سامانه کنترلی "حامی"

خودروی یوز 102 نوعی خودروی تاکتیکی با قابلیت‌های ویژه است که می‌تواند جهت جابه‌جایی سریع نیروها در نقاط مرزی و حضور در شرایط بحرانی کارآیی لازم را داشته باشد، این خودرو که تماما ضد گلوله است بیشتر برای مرزبانی و حمل شخصیت‌های مهم سیاسی و نظامی کاربرد دارد.
کد خبر: ۵۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰ - 13October 2015

از

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بهعنوان مهمترین متولی برقراری نظم و امنیت در داخل کشور همواره در راستای رسیدن به سازمانی ورزیده، حرفهای و کارآمد گامهای موثری برداشته است؛ تا با ایجاد شرایط لازم موجبات آرامش و امنیت مردم را فراهم کند. تلاش این نیرو در تولید امنیت، فرهنگسازی و آگاهیبخشی جامعه و ایجاد شرایط مطلوب برای اعمال حاکمیت قانون و صیانت از هنجارهای اجتماعی نیاز به دستاوردهای امنیتی، حفاظتی و توانمندیهای بالایی دارد. 

آنچه که در ذیل میآید بخشی از توانمندیهای این نیرو در راستای اجرای ماموریتهای محوله است:


یوز 102

*خودروی یوز 102 با قابلیت استفاده در مرزبانی

خودروی یوز 102 نوعی خودروی تاکتیکی با قابلیتهای ویژه است؛ که میتواند جهت جابهجایی سریع نیروها در نقاط مرزی و حضور در شرایط بحرانی کارایی لازم را داشته باشد. این خودرو بیشتر برای مرزبانی و حمل شخصیتهای مهم سیاسی و نظامی و آمبولانسهای جنگی کاربرد دارد. بدنه، شیشه و لاستیکهای این خودروی تاکتیکی به طور کلی ضد گلوله است.

یوز 102 مجهز به سامانه رینگ ذخیره است؛ که در هنگام اصابت گلوله به لاستیک میتواند تا 80 کیلومتر برد عملیاتی و قابلیت جابهجایی داشته باشد.

موتور این ماشین مدل لندکروز بوده و بر روی شاسی لند کروز سوار شده است.

وزن این ماشین سه هزارو 700 کیلو است؛ که با برجکی که بر روی آن نصب میشود به سه هزار و 850 کیلو میرسد. برجک این ماشین چرخان و قابلیت چرخش 360 درجه را داراست.

این خودرو دارای هفت دریچه شلیلک، سه دریچه در سمت چپ، سه دریچه در سمت راست، و یک دریچه در انتهای جهت است.

 براساس این گزارش یوز 102 توسط آماد و پشتیبانی ناجا در خط تولید انبوه قرار گرفته است.


یوز 102

*خودروی هیوندای ضد شورش

خودروی هیوندای ضد شورش نوعی ماشین آبپاش است که تا سه هزار لیتر آب را در مخزن خود جای میدهد. این خودرو همچنین قابلیت پخش رنگهای بد بو، گازهای اشکآور را دارد و قدرت پرتاب آب با این دستگاه تا 40 متر میباشد.

از دیگر قابلیتهای این خودرو ضد ضربه بودن آن است و لاستیکهای آن مجهز به سامانه رینگ ذخیره هستند و قادرند پس از آسیب دیدگی تا شعاع 40 کیلومتر خود را جابه جا کند.


هیوندای ضد شورش

*سکوی دیدهبان آر یو پی با قابلیت رصد اهداف تا شعاع 4 کیلومتری

سکوی دیدهبان آر یو پی، نوعی سکوی کانتی نیوس است که دوربین دید در شب 225 بر روی آن نصب شده و قابلیت قابلیت تشخیص اهداف را تا شعاع 4 کیلومتری دارد و در رابطه با اجسام بزرگ فاصله دورتری را پوشش می دهد.

از این سامانه جهت دیدهبانی در مناطق مرزی و دکلهای بلند استفاده میشود. سکوی دیدهبان آر یو پی با کابل ارتباطی 50 متری به کیف کنترلی وصل میشود و کاربر آن میتواند از طریق این دستگاه سکو را جابه جا کند و همچنین چند نقطه را به عنوان نقاط مهم جهت رصد مداوم به دستگاه معرفی کند.

بدین نحو که یکسری نقاط را برای دستگاه تعریف و بر روی آن زوم کرده، سپس دستگاه کیفیت تصویر مورد نظر را برای حافظه تعیین می کند و در اختیار کاربر قرار میدهد و بعد این دستگاه کار دیدهبانی را برای کاربر انجام میدهد.


سکوی دیدهبان آر یو 225 پی


سامانه کنترلی حامی اتوماسیون سلاح دوشکا

*سامانه کنترلی حامی با قابلیت نصب روی دوشکا

سامانه کنترلی حامی اتوماسیون سلاح دوشکا است مجهز به دوربین، لیزر و دوربین حرارتی است و با کابل ارتباطی به کیف کنترلی متصل است. بواسطه این دستگاه کاربر می تواند با فاصله 100 متری سامانه را کنترل کرده و بر روی اهداف قفل کرده و در شرایط بحرانی زمینه اجرای آتش را فراهم کند.

همچنین این سامانه قادر است با استفاده از شوتینگ لیزر عملیات فاصله یابی را نسبت به اهداف انجام دهد.

با توجه به اینکه برد مفید سلاح دوشکا 3 هزار متر است، دوربین دید در شب این سلاح تا 1500 متر را پوشش می دهد و همچنین دوربین دیگر آن که دیجیتال و قابلیت زوم X43  را دارد، تا شعاع 4 کیلومتری را رصد می کند.


سامانه کنترلی حامی اتوماسیون سلاح دوشکا

خودروی سد کننده و هجومی فاتق

مرکز تحقیقات کاربردی یگان ویژه ناجا خوردروی هامر کوهستان را که انتقال نفرات را تا استعداد یک گروه 40 نفره دارد شبیه سازی کرده است.

این خودروی ضد انفجار، از قدرت مانور بالایی برخوردار است و با توجه به بدنه تعبیه شده آن، مقاوم و مستحکم است.

این خودرو از سامانه رینگ ذخیره (بچه رینگ) درون لاستیکها برای جلوگیری از پنچر شدن در حین ماموریت برخوردار است.

از دیگر قابلیتهای منحصر به فرد این ماشین مخزن بنزین ضد انفجار آن است که تنها نوع ایرانی آن این قابلیت را دارد.


هامر سد کننده فاتق


جلیقه ضدگلوله

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با توجه به نوع ماموریت اجرایی از جلیقههای ضد گلوله استفاده میکند، این نیرو متناسب با انواع گلوله ها و تسلیحات مورد استفاده اشرار از جلیقه های ضد گلوله استفاده می کند.

 


نارنجک انداز 40 م.م.

*نارنجکانداز 40 میلیمتری

نارنجک انداز 40 میلیمتری سلاحی سبک است که در هر بار مسلح شدن یک گلوله شلیک میکند. سیستم مسلح شدن آن به صورت دستکش بوده و قادر به پرتاب انواع گلوله 40 ملیمتری کم سرعت میباشد.

این سلاح ضمن دارا بودن هدف یاب 90 درجه ای قابل نصب بر روی سلاحهای ام16، ژ3، کلاشینکف و دیگر سلاح های مشابه می باشد. از آنجایی که مکانیسم این سلاح کاملا مستقل است می توان آنرا به تنهایی و یا به صورت طپانچه به کار گرفت. نواخت تیر این سلاح بین 5 تا 7 گلوله در دقیقه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار