امام جمعه موقت تهران:

درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم فتنه دشمنان انقلاب را خنثی کرد

آیت الله «خاتمی» گفت: درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم در حمایت از ولایت فقیه فتنه دشمنان انقلاب را خنثی کرده است.
کد خبر: ۵۴۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ - 05October 2022

درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم فتنه دشمنان انقلاب را خنثی کردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «سید احمد خاتمی» عضو فقهای شورای نگهبان امروز در یادواره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران و نکوداشت علمی حجت الاسلام طاهری که در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد، با گرامیداشت شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و یاد و خاطره علما و مفاخر و شهدای روحانی استان مازندران، اظهار داشت: همچنین یاد و خاطره عالمان روحانی استان مازندران از جمله آیت الله کوهستانی، طبرسی، نظری، طاهری را گرامی می‌داریم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتساب به ولایت برای ما اهمیت زیادی دارد و فرمانده دینی شهر و استان امامان جمعه به شمار می‌روند، افزود: عدم کینه توزی و کضم غیض و صله رحم از جمله سفارش‌های حضرت امام حسن عسکری (ع) است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی خواستار حمایت و دستگیری از کودکان یتیم و نیازمند شد و ادامه داد: در سختی و آسانی‌ها گره گشایی کنیم.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه در مسائلی که رخ می‌دهد زود و بی‌حساب و کتاب نباید برخورد کرد، ادامه داد: برخی‌ها در اغتشاشات اینچنین عمل کردند و هنوز ابعاد مسئله بر ایشان روشن نشده بود، بیانیه‌ای که منشأ برخی از تخلفات نادرست شده بود، صادر کردند.

امام جمعه موقت تهران انس با قرآن، حسن خلق با خانواده و محرومان و امر به معروف و نهی از منکر را مهم دانست و عنوان کرد: این دو فریضه‌ای که همچنان غریب مانده است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بیان داشت: هر استان‌ها به تناسب زمانی برای شروع سال تحصیلی تعیین کردند درحالی که سال تحصیلی حوزه علمیه قم از شهریور شروع شده است.

حوزه علمیه میراث نبوت و امامت است

آیت الله خاتمی به تعبیر مرحوم صافی درباره حوزه علمیه اشاره و اضافه کرد: حوزه علمیه میراث نبوت و امامت است و در این دنیا که غربی‌ها به سمت دین‌زدایی می‌روند، طلاب و علما تابلوی عشق به دین هستند.

عضو فق‌های شورای نگهبان یادآور شد: طلاب و روحانیت لباس حمایت از دین را پوشیدند و امانتدار نبوت و امامت به شمار می‌روند و حوزه علمیه زیرساخت فرهنگ دین را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی بر پایه دین است و زیرساخت فرهنگ به عهده حوزه علمیه است تا کسانی را بپروانند در عرصه دین نقش آفرین باشند، نقش حوزه علمیه را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: در حوزه طلبگی شش عنصر اصلی وجود دارد که ستون فقرات حوزه علمیه را تشکیل می‌دهد.

آیت الله خاتمی داشتن تهجد را از ویژگی‌های مهم طلاب بیان کرد و افزود: استاد اخلاق باید آسیب‌ها را شناسایی کند و در این صورت درس اخلاق جاذبه‌مند می‌شود.

وی عنصر درس و استاد را در حوزه‌های علمیه مهم دانست و اظهار داشت: باید استاد عاشق تعلیم و درس طلبگی باشد و اگر رغبتی نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد.

امام جمعه موقت تهران عنصر مباحثه را مهم برشمرد و ادامه داد: متأسفانه این عنصر کمرنگ شده است و باید مباحث درست خوانش و تقریر و مباحثه یاد داده شود.

آیت الله خاتمی مدیریت عاشق، منظم را طلبه پرور معرفی و اضافه کرد: عنصر سیاست در حوزه علمیه اهمیت دارد، زیرا هنر حضرت امام راحل این بود که جدایی دین را از سیاست شکست.

وی با تاکید براین که نباید سیاست زده شد و درس را فدای سیاست کرد و گفت: ما موافق آن هستیم بسیج در شورای علمیه باشد، ولی نباید سیاست‌زده شد و همچنین طلبه‌ای که سیاست را نفهمد نمی‌تواند سخنگوی این نسل باشد.

امام جمعه موقت تهران با اظهار اینکه سیاست به معنای حزبی نیست، عنوان کرد: معتقدم روحانیت فراحزبی و فراجناح است و در چارچوب یک حزب نمی‌گنجند و محور سیاست رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم در حمایت از ولایت فقیه فتنه دشمنان انقلاب را خنثی می‌کند، خاطرنشان کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره اغتشاش فصل الخطاب بود و فرمودند اغتشاشگران از بیگانگان خط می‌گیرند و می‌خواهند نظام را ناامن کنند و هدفشان نابودی نظام است و نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها