امام جمعه اهل سنت کیش:

تعامل مرزنشینان با مرزبانان از الزامات توسعه و پایداری امنیت در جامعه است

شیخ«شمس» گفت: تعامل مرزنشینان با مرزبانان یکی از الزامات توسعه و پایداری امنیت در جامعه بوده که این مهم در این جزیره به نحو مطلوبی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۵۴۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶ - 05October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، شیخ «یعقوب شمس» امام جمعه اهل سنت کیش در آیین دیدار بومیان با مرزبانان کیش، اظهار داشت: تعامل مرزنشینان با مرزبانان یکی از الزامات توسعه و پایداری امنیت در جامعه بوده که این مهم در این جزیره به نحو مطلوبی پیگیری می شود،هر کدام از مرزبانان دژ مستحکمی برای دفاع از کیان نظام انقلاب اسلامی هستند و حمایت از آنان لازمه تقویت امنیت کشور است. 

وی تصریح کرد: در کنار صیانت از مرزها، مبارزه با صید غیر مجاز برای حمایت از صیادان بومی و جلوگیری از کالای قاچاق از ماموریت های مرزبانی در کیش است که بومیان این جزیره قدردان خدمات موفقیت امیزمرزبانان در این راستا هستند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش نیز در این دیدار، اضافه کرد: حمایت مرزنشینان به عنوان شجاع ترین و غیورترین هموطنان، از نیروهای مسلح کشور مربوط به امروز و دیروز نبوده و سبقه ای دیرینه دارد.

سرهنگ علی اصغر جمالی بیان داشت: مردم به عنوان سرمایه اصلی اجتماعی کشور خود تولید کننده امنیت هستند و مرزبانی برای حفظ این مقوله مهم با مشارکت آنان به وظایف خود عمل می کند.

وی با بیان اینکه همبستگی میان مرزنشینان و مرزبانان کلید طلایی دستیابی به ثبات امنیت در مرزها و به تبع آن امنیت پایدار در جامعه است، عنوان کرد: همچنین وجود اعتماد بین این 2 قشر بیانگر بصیرت و ولایتمداری آنها بوده و این مقوله ها در جزایر کیش و هندورابی روز به روز در حال تقویت است.

در این آیین بومیان جزیره کیش با اهدای لوح تقدیر از فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش و مرزبانان این جزیره تقدیر کردند و همچنین احکام پنج مرزیار از سوی این فرماندهی به آنان اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار