رایزنی نخست وزیر سوریه با مقام ایرانی

نخست وزیر سوریه میزبان وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دمشق بود و طرفین درباره موضوعات متعددی بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۵۴۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲ - 05October 2022

رایزنی نخست وزیر سوریه با مقام ایرانیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه در دیدار رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان، راه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بویژه اقتصادی و حمل و نقل، سرمایه گذاری، مشتقات نفتی و بازسازی به نفع دو ملت و کشور دوست، بر اساس نتایج مثبت حاصل از همکاری مشترک را مورد رایزنی قرار داد.

نخست وزیر سوریه از جمهوری اسلامی ایران، رهبری، دولت و مردم کشورمان به دلیل حمایت مستمر از مردم سوریه در همه سطوح به ویژه تامین مشتقات نفتی لازم برای اقتصاد سوریه با توجه به شرایط سخت آن در نتیجه تحریم ناعادلانه، قدردانی کرد.

نخست وزیر سوریه از شرکت‌های ایرانی که مایل به ایجاد مشارکت با فعالان اقتصادی در سوریه برای خدمت به روند بازسازی و اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری در سوریه هستند استقبال کرد.

قاسمی نیز با اشاره به امکان همکاری در بسیاری از زمینه‌ها به‌ویژه در حوزه بازرگانی و تجاری و اجرای پروژه‌های بزرگ مسکن، بر ادامه حمایت ایران از سوریه و ایستادن در کنار آن برای رفع مشکلات به‌ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کرد..

همچنین دو طرف بر لزوم تقویت همکاری‌ها بین کشور‌ها و مردم منطقه و همدلی میان آن‌ها برای مقابله با سیاست‌های خصمانه از سوی کسانی که در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، تاکید کردند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها