طلوع دوازدهمین آفتاب امامت پایان شب سیه‌رویان و ظلم‌پیشگان

غروب آفتاب آدینه هشتم ربیع الاول، طلوع دوازدهمین مهر سپهر امامت، حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف است.
کد خبر: ۵۴۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۴ - 06October 2022

طلوع دوازدهمین آفتاب امامت پایان شب سیه‌رویان و ظلم‌پیشگانگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس: حضرت حجت ابن الحسن العسکری، ولی عصر مهدی موعود ارواحنا فداه از سال ۲۶۰ هجری قمری، پس از شهادت پدر بزرگوارشان حضرت امام حسن عسکری و در حالی که پنج ساله بودند، به امامت جامعه اسلامی رسیدند؛ امامتی که طولانی‌ترین دوران امامت در تاریخ اسلامی و شیعه است و تاکنون نیز ادامه دارد.

مسلمانان و شیعیان راستین در دوران غیبت بنا به فرموده‌ی حضرت ختمی مرتبت از وجود صاحب الزمان مانند خورشیدی درخشان سود می‌برند که در پس ابر‌ها پنهان شده است. دوران امامت حضرت بقیةالله الاعظم عجل الله تعالی فرجه‌الشریف به دو دوره‌ی غیبت صغری و غیبت کبری تقسیم می‌شود. در دوره‌ی نخست که ۶۹ سال به طول انجامید، پیروان صدیق آن حضرت از طریق نواب اربعه توانستند با ایشان در ارتباط باشند.

این دوره از سال ۲۶۰ هجری قمری آغاز و تا سال ۳۲۹ ادامه داشت. عثمان ابن سعید عمری، محمد ابن عثمان ابن سعید عمری، حسین ابن روح نوبختی و علی ابن محمد سمری نواب اربعه‌ای بودند که در دوران غیبت صغری حلقه‌های اتصال جامعه‌ی اسلامی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را تشکیل دادند. امام عصربا ارتباط با این نواب توانستند جامعه‌ی اسلامی را از گزند حوادث مختلف بالاخص تحریف نجات دهند. با پایان این دوره، عصر جدیدی به نام دوره‌ی غیبت کبری صاحب الزمان ارواحنا فداه آغاز شد.

آغاز عصر غیبت کبری امام زمان علیه السلام، طلوع مهر انتظار است؛ انتظاری طویل‌المدت که خیل عظیمی از شیعیان و مسلمین راستین با چشم‌انتظاری فرج مولایشان دیده از جهان فرو بستند و نایل به دیدار آفتاب دوازدهم نشدند. در انجام اعمال و کردار در عصر غیبت و انتظار احادیث و روایات بسیاری ذکر شده است. در روایات آمده است زمانی صاحب الزمان ظهور می‌کنند که جهان سرشار از ظلم و تباهی شود. شیعیان و مریدان و پیروان صدیق آن حضرت قطع به یقین با پیروی از فرمایشات قرآن مجید و سیره‌ی نبی مکرم اسلام و شیوه‌ی حیات ائمه‌ی هدی می‌توانند زمینه ساز ظهور آن حضرت باشند.

بنا بر احادیث و روایت دو مسجد در ایران به دستور حضرت حجت ابن الحسن العسکری بنا شده اند. نخست مسجد مقدس جمکران در قم و دوم مسجد المحدثین در بابل.

غروب آفتاب آدینه هشتم ربیع الاول، طلوع دوازدهمین مهر سپهر امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است. شیعیان و مسلمین دوستدار اهل بیت علیهم السلام دست به آسمان برمی‌دارند و با این امید در دل که این جمعه موعد فرج است زیر لب نجوا می‌کنند «اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه».

انتهای پیام/۳۴۱

نظر شما
پربیننده ها