انصارالله: توانایی هدف قرار دادن عمق خاک عربستان سعودی و امارات را داریم

عضو ارشد جنبش انصارالله یمن گفت که در صورت عدم برآورده شدن حقوق مردم یمن، نیرو‌های یمنی توانایی حمله به عمق خاک عربستان سعودی و امارات را دارند.
کد خبر: ۵۴۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ - 06October 2022

انصارالله: توانایی هدف قرار دادن عمق خاک عربستان سعودی و امارات را داریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: مردم یمن مطالبات بر حق و عادلانه‌ای دارند و در صورت عدم برآورده شدن آن‌ها، نیرو‌های یمنی حق حمله به عمق خاک عربستان سعودی و امارات را دارند.

وی به شبکه المیادین گفت: «این توانایی و جرئت را داریم که تأسیسات نفتی عربستان سعودی و امارات را در صورتی عدم براورده شدن خواسته‌هایمان هدف قرار دهیم.»

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز شامگاه سه‌شنبه در پیامی توئیتری بار دیگر به شرکت‌های سرمایه گذار در امارات و عربستان هشدار داد و از آن‌ها خواست تا فرصت هست از این کشور‌ها بروند.

وی در این پیام توییتری نوشت: «برادر سرمایه‌گذار، برای اطمینان از اینکه بیشتر ضرر نکنید، باید سرمایه گذاری خود از یک کشور متجاوز به کشور دیگر را منتقل کنید. سرمایه گذاری در کشور‌هایی نظیر امارات و عربستان سعودی سرشار از خطر است. (هنوز) فرصت هست.»

آتش‌بس دو‌ ماهه یمن با میانجیگری فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور پس از دو بار تمدید تا دوم اکتبر (۱۰ مهر) به پایان رسید و سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشور‌ها را ترک کنند.

وی تصریح کرد که این هشدار تا زمانی که کشور‌های متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش‌بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، پابرجاست.

دولت صنعاء در این مدت در شرایطی به دلیل کاهش درد و رنج‌های مردم یمن با آتش‌بس موافقت کرده است که ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه داده و به طور روزانه با حملات خود آتش بس را نقض می‌کند.

«هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن روز دوشنبه تأکید کرده بود که ائتلاف متجاوز سعودی در زمینه آتش‌بس جدی نیست.

این وزیر یمنی خاطر نشان کرد، رخدادها، واقعی بودن هشدار‌های صنعاء را ثابت کرده و طرف مقابل نیز با تمدید ظاهری آتش‌بس در تلاش است یمن را وارد وضعیت مرگ بالینی کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها