آیت‌الله نوری همدانی در دیدار سردار اشتری تأکید کرد؛

لزوم برخورد با اخلالگران امنیت

مرجع تقلید شیعیان، برخورد با مجرمین و اخلالگران امنیت را بسیار ضروری دانست و گفت: در حوادث اخیر برخی به دلیل هیجانات دست به اقداماتی زده‌اند که باید حساب آن‌ها را با کسانی که با برنامه‌ریزی و از روی عناد به مردم ضربه زدند، جدا کرد.
کد خبر: ۵۴۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ - 06October 2022

دشمنان در حوادث اخیر با اقدامات وسیع برای ضربه به کشور تلاش کردندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت‎الله «حسین نوری همدانی» مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در دیدار سردار «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تبریک ایام فرخنده ماه ربیع‌الاول از خدمات پلیس در برقراری امنیت و ایجاد نظم در جامعه تجلیل کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه اظهار داشت: امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند که «ثَلَاثَةُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ یعنی در هر جامعه‌ای مردم به سه چیز نیاز دارند؛ امنیت و عدالت و فراوانی نعمت. باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد. رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می‌کند. عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی‌توان کوتاهی کرد، و سوم فراوانی نعمت و برطرف کردن مایحتاج مردم و نیاز‌های ضروری مردم.

وی با تجلیل از اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی افزود: بحمدالله شما و عزیزان همراه در برقراری امنیت و ایجاد ثبات در جامعه موفق بوده اید. باید توجه داشت هر قدم شما در ثبات امنیت و ایجاد آرامش عبادت است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حوادث اخیر کشور اضافه کرد: در این جریانات اخیر، دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف و تبلیغات وسیع از رسانه‌های معاند سعی در ضرب زدن به نظام مقدس اسلامی را داشتند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در جهان کنونی این جریان حقوق بشر به صورت ابزاری در دست استکبار جهانی قرار گرفته تا بدین وسیله خواسته‌های نا مشروع خویش را بر ملت‌های آزادی خواه تحمیل کنند.

توجه به مردم سرلوحه کار مسئولان
وی در ادامه، توجه به مردم را سرلوحه کار مسئولین در نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: حضرت امیر مؤمنان (علیه‌السلام) به مالک اشتر فرمودند «وَ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ»؛ مهربانی به مردم و دوست داشتن آن‌ها و لطف در حق ایشان را سرلوحه کار خود قرار بده. باید توجه داشت اسلام نگاه وسیعی به انسان دارد.

آیت‌االله نوری همدانی در ادامه یادآور شد: حضرت امیر مؤمنان (علیه‌السلام) هنگام اعزام مالک اشتر به مصر در نامه‌ای به او نوشتند که ای مالک! «إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم، و مَیلُکَ مَعَهُم»؛ مالک، بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آن‌ها سر لوحه کار‌ها و برنامه‌های شما باشد.

وی برخورد با مجرمین و اخلالگران امنیت را بسیار ضروری دانست و با اشاره به آیه «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» افزود: باید توجه داشت در حوادث اخیر برخی به دلیل هیجانات و تحت تأثیر قرار گرفتن رسانه‌های بیگانه دست به اقداماتی زده اند که باید حساب آن‌ها را با کسانی که با برنامه ریزی و عناد با نظام اسلامی و ضربه زدن به مردم دست به اقداماتی زده‌اند، جدا کرد. برخورد‌ها باید متناسب با اقدامات صورت گرفته باشد.

این مرجع تقلید در ادامه برخورد همراه با مهربانی و رأفت اسلامی را بسیار سازنده دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط با مردم باید همراه با محبت و مهربانی باشد و با راهنمایی و اظهار محبت با آن‌ها صحبت شود که این کار بسیار سازنده خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت زمان‌شناسی و بصیرت زمان کنونی عنوان کرد: باید توجه داشت این انقلاب با مجاهدت‌ها و تلاش‌های مستمر همین مردم به پیروزی رسید. این انقلاب و این نظام متعلق به همین مردم است و باید مسئولین برای رفاه، پیشرفت و تعالی ملت و سربلند نظام مقدس اسلامی تمام تلاش و امکانات خود را به کار بگیرند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار