تکذیبیه کرملین درباره خروج حدود ۷۰۰ هزار روسی پس از اعلام بسیج نسبی

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) گفت: اخبار منتشرشده در خصوص خروج حدود ۷۰۰ هزار شهروند روسیه پس از اعلام بسیج نسبی، ساختگی هستند.
کد خبر: ۵۴۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ - 06October 2022

خروج حدود ۷۰۰ هزار روسی پس از اعلام بسیج نسبی، ساختگی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز (پنجشنبه) در سخنانی اظهار داشت: اخبار منتشر شده در خصوص خروج حدود ۷۰۰ هزار شهروند روسیه پس از اعلام بسیج نسبی، جعلی و ساختگی هستند.

پسکوف پیرامون مقاله روزنامه آمریکایی نیویروک تایمز مبنی بر اینکه مقامات اوکراینی پشت قتل «داریا دوگین» بوده و بدون اطلاع آمریکایی‌ها در این‌خصوص اقدام کرده اند، افزود: دخالت دولت اوکراین در قتل دوگین تقریباً بلافاصله مشخص شده بود.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در ادامه ابراز امیدواری کرد که مطلب این نشریه تلاشی برای تبرئه آمریکا از مسئولیت حملات تروریستی آینده نباشد.

وی در این‌خصوص گفت: مسکو از طریق مجاری دیپلماتیک اطلاعاتی دریافت کرده است که مبنی بر اینکه تاکنون هیچ برنامه‌ای برای مشارکت مسکو در تحقیقات حملات تروریستی در خطوط لوله نورد استریم وجود ندارد.

پسکوف در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مسکو اوپک پلاس را سازمانی مسئول می‌داند که از ثبات در بازار‌های جهانی انرژی حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه هفته پیش اعلام کرد که «فرمان بسیج محدود نیرو‌های ذخیره» را امضا خواهد کرد.

وی در این باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم‌گیری‌ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدید‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستیم، اتخاذ شده‌اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌مان و حاکمیت و تمامیت ارضی اتخاذ شده‌اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌اند، تضمین شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار