سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

تصمیم اوکراین درباره عدم امکان مذاکره با پوتین، تصمیم غرب بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصمیم اوکراین درباره عدم امکان مذاکره با پوتین را تصمیم غرب اعلام کرد.
کد خبر: ۵۴۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ - 06October 2022

تصمیم اوکراین درباره عدم امکان مذاکره با پوتین، تصمیم غرب بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در سخنانی اظهار داشت: تصمیم کی‌یف در خصوص عدم امکان مذاکره با پوتین، تصمیم غرب بود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این ارتباط پیشتر گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که مسکو همچنان آماده مذاکره با کی‌یف است؛ اما همزمان با تغییر شرایط، شروط آن‌ها نیز تغییر می‌کند.

وی در واکنش به اقدام «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مبنی بر امضای فرمان ممنوعیت مذاکره با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفت: ما برای مذاکره منتظر تغییر موضع زلنسکی با رئیس جمهور آینده اوکراین خواهیم بود.

سخنگوی کرملین که در نشست خبری سخن می‌گفت، در ادامه افزود: با توجه به امتناع کی‌یف از گفت‌وگو، امکان دستیابی به توافق در مورد اوکراین وجود ندارد؛ زیرا دو طرف برای مذاکره مورد نیاز هستند. برای مذاکره با اوکراین باید منتظر تغییر موضع زلنسکی، رئیس جمهور کنونی اوکراین یا رئیس‌جمهور جانشین او باشیم که موضع خود را به نفع مردم اوکراین تغییر دهد. روسیه از همان ابتدا و حتی قبل از عملیات نظامی ویژه، به دنبال تحقق شرایط پیشنهادی خود از طریق مذاکرات سیاسی، دیپلماتیک و صلح آمیز بود.

این مقام ارشد روس در بخش دیگری از سخنانش به گزارش نشریه «تایمز» در خصوص استفاده احتمالی روسیه از سلاح هسته‌ای علیه اوکراین اشاره و تصریح کرد: لفاظی‌های زیادی در این زمینه در رسانه‌ها و محافل سیاسی و حتی از سوی رؤسای جمهور غربی مطرح شده است و من قصد ندارم در آن مشارکت کنم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار