یادداشت/ روزبه قمصری

اسم رمز غرب برای تضعیف محور مقاومت

امروز شیعه انگلیسی با فعالیت‌های پیدا و پنهان غرب به‌دنبال تضعیف محور مقاومت در منطقه است تا نقشه‌های غربی در راستای تشدید بحران در منطقه خاورمیانه اجرا شود.
کد خبر: ۵۴۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۳ - 10October 2022

اسم مرز غرب برای تضعیف محور مقاومتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ پس از حمله سال ۲۰۰۱ آمریکا به عراق و سرنگونی حکومت صدام، شاهد شکل‌گیری و گسترش پیوند مسلمانان دو کشور ایران و عراق بودیم. اما دشمنان دو کشور که به‌هیچ عنوان روابط نزدیک و دوستی و برادری مسلمانان دو کشور را تحمل نمی‌کنند، بار‌ها و بار‌ها در پروژه‌ها و طرح‌های خبیثانه خود از بین بردن اتحاد و دوستی دو ملت را پیگیری و دنبال کردند.

لذا هدف اصلی دشمنان دو ملت ایران و عراق علاوه بر نابودی اتحاد شیعیان دو کشور به‌عنوان سلاح قدرتمند و موثر محور مقاومت، در واقع تلاش می‌کنند جبهه مقاومت را برای همیشه از بین برده و از سر راه خود بردارند.

اما در این بین دنیای غرب به سرکردگی آمریکا که اقتدار و توانایی روز افزون جهان اسلام و رشد توانایی‌های محور مقاومت را تهدیدی جدی و فوری برای خود می‌داند و آشوب و درگیری در سطح منطقه را بهترین فرصت برای اجرای نقشه‌های شوم خود ارزیابی می‌کند قصد دارد تا با کمک گرفتن از رسانه‌های زنجیره‌ای که در اختیار خود دارند ملت‌های اسلامی و مسلمامان کشور‌ها را با هم درگیر کند.

حال در این میان با توجه به اینکه دو ملت ایران و عراق در طول سال‌های اخیر توانستند با کمک یکدیگر طرح‌ها و نقشه‌های دنیای غرب و آمریکا به ناکام کرده و به شکست بکشانند، شاهد هستیم که دشمنان اسلام و دنیای غرب قصد دارند تا با توسل به انواع و اقسام روش‌های گوناگون مسلمانان منطقه به ویژه شیعیان ایرانی و عراقی را در مقابل یکدیگر قرار بدهند.

آن‌ها در این مسیر از هیچ اقدامی نیز فروگذار نکردند که از این جمله روش‌های مزورانه می‌توان تزریق اخبار نادرست پیرامون کشور‌های ایران و عراق به مردم طرف مقابل و طرح شعار‌های تفرقه افکنانه و همینطور اقدامات خرابکارانه از طریق فضای مجازی و بر بستر اینترنت اشاره کرد. نمونه این قبیل اقدامات نیز در ماه‌های اخیر در اعتراضات مردم عراق به عینه مشاهده شده است. همچنین دشمنان دو کشور در ایام اربعین نیز با انتشار اخیار کذب و خلاف واقع سعی کردند تا اذهان مردم ایران را نسبت به ملت عراق خراب کنند.

نکته بسیار مهم و حساس دیگری که باید به آن اشاره کرد تلاش روز افزون دنیای غرب و آمریکا در جهت تخریب روابط عراق با ایران از طریق تهیه، تولید و انتشار اخبار کذب پیرامون دخالت ایران در امور داخلی عراق و کنترل این کشور در جهت تامین نیار‌ها و اهداف خود است. در واقع این طرح و نقشه‌ای است که در سالیان اخیر خیلی مورد توجه غرب قرار گرفته و دشمنان دو کشور خیلی بر روی آن در جهت از بین بردن روابط خوب دو کشور حساب باز کرده‌اند.

البته بر خلاف تمامی تلاش‌ها و کوشش‌های دنیای غرب و آمریکا برای از بین بردن روابط بسیار خوب و گرم دو ملت و کشور ایران و عراق شاهد هستیم که روابط این دو کشور دوست و برادر روبه روز در حال رشد و ارتقاء در تمامی زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که نمونه آن را همه ساله در راهپیمایی عظیم و دشمن شکن اربعین حسینی و سفر شیعیان و مسلمانان ایران و دیگر کشور‌های جهان به عراق و شهر کربلا مشاهده می‌کنیم.

در پایان باید گفت دنیای غرب و در راس آن آمریکا در قرن‌های اخیر همواره سعی کرده تا از طریق ایجاد و شکل دهی به جریان‌های وهابی و تکفیری در شبه جزیره عربستان و کشور‌های اطراف آن و سپس انتقال این جریان به دیگر کشور‌های مسلمان منطقه و آفریقا دست به ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت بزند که متاسفانه تا امروز هم در مقاطعی هرچند کوتاه و اندک موفقیت‌هایی به دست آورد، ولی این اقدامات با مدیریت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت عملا با شکست و ناکامی روبرو شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار