معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص):

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ کشور است

سردار«شادمانی» گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ مردم کشور است؛ نسل جدید ممکن است چرایی انقلاب را مطرح کنند و یا نسل گذشته فراموش کرده باشند و در پاسخ به همین دلیل باید راه  شهیدان تبیین شود.
کد خبر: ۵۴۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ - 08October 2022

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ مردم کشور است/ راه شهیدان باید تبیین شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ پاسدار «علی شادمانی» معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) امروز در کنگره گرامیداشت شهید همدانی که صبح امروز در حسینیه ثارالله برگزار شد با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی شهید همدانی اظهار داشت: شهید همدانی از موسسان سپاه همدان، موسس تیپ محمد رسول‌الله دزفول، موسس تیپ انصارالحسین و ....بودند و در سال ۵۹ زمانی که مرزهای غربی نا امن شدند به سرپل ذهاب و قصرشیرین آمدند و در کنار تیپ ۸۱ به خدمت پرداخت و در کمتر از دو ماه از این زمان ارتش بعث به کشور حمله کرد و شهید همدانی به دلیل دارا بودن جوهره فرماندهی توانست بخش عمده‌ای از نیروها را انسجام و سامان ببخشد و کار مهمی در منطقه در برابر دشمن انجام داد.

وی در ادامه افزود: شهدا خالق ارزش های والای انسانی در پرتو انقلاب اسلامی بودند و شهدا از جهتی قهرمان هستند که خالق و پدید آورنده ارزش های جهادی، اخلاقی و مبارزاتی در چهار دهه انقلاب اسلامی هستند. 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) بیان کرد: دشمن می‌گوید هر گاه تصمیم به سلطه و سیطره بر کشورهای دیگر گرفتید ابتدا قهرمانان آن کشور را مورد تهاجم قرار دهید و کارهای آنها را در ذهن مردم بیهوده جلوه دهید و علیه ارزش های آن جامعه کار و آنها را محو کنید چرا که جامعه ای که ارزش نداشته باشد افتخار ندارد و تاریخ آن سردرگم و مبهم است و چیزی برای حرف زدن، انتقال، عزت و ... ندارد.

سردار شادمانی عنوان کرد: اگر امروز مراسم یادبودی برای بزرگداشت شهدا برگزار می شود، برای قدردانی از قهرمانان ملی و نشان دادن اهداف، از خودگذشتگی ها، رشادت ها و تلاش آنها برای برقراری امنیت است و اینکه در ذهن ها آنها را نگاه داریم و تبیین شود این ارزش ها در سایه چه مجاهدت های به دست آمده است.

وی با بیان اینکه در مسیر حرکت تاریخی هر کشور حوادثی رخ می دهد که سرنوشت مردم و آن کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ مردم کشور است؛ نسل جدید ممکن است چرایی انقلاب را مطرح کنند و یا نسل گذشته فراموش کرده باشند و در پاسخ به این سوال باید راه شهیدان تبیین شود و نسل جدید بداند یک حاکم مستبد، فاسد، ظالم، وابسته حقیر بر یک ملت بزرگ حکومت می کرد که به جهت فساد، روحیه استبدادی و وابستگی و نیز حقارت هایی که داشت مردم آن را نپذیرفتند و در مقابل حکومتی اسلامی و مقتدر تشکیل دادند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با بیان اینکه ما قدر این نظام و انقلاب را نمی دانیم، عنوان کرد: در پرتو این انقلاب ما در مسیر ائمه اطهار، نظام و انقلاب قرار گرفتیم و امروز نه تنها در سنگر نظامی بلکه در سنگر مدرسه، خانواده، مسئولیت ها و کسب و کارها باشیم.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب ما انقلابی نبوده که جهان با سکوت از کنار آن بگذرد و با چالشی که در مقابل استکبار و صهیونیست ایجاد کرد موجب شد دشمنی ها زیاد، دائم و با ابعاد گوناگون شکل گیرد به عنوان مثال جنگ تحمیلی یک واکنش طبیعی در برابر انقلاب مردم بود و اگر این شیطنت های دائمی رخ ندهد باید شک کرد چرا که بنای انقلاب بنای ناسازگاری با شرک، استبداد و استکبار است و در این راه حماسی، عزت بخش و نجات بخش هزینه خواهیم کرد تا صدمه ای به انقلاب وارد نشود.

سردار شادمانی با اشاره به اینکه دشمن در همه عرصه ها سرمایه گذاری می کند، خاطر نشان کرد: دشمن در حال حاضر در عرصه های اقتصادی و فرهنگی بیشترین تمرکز را دارد و همین تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران نشان این مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اغتشاشات و حوادث اخیر ادامه داد: امروز دشمن در حوزه فرهنگی متمرکز شده و مسئولان ما باید بدانند در این حوزه غفلت کردند و در زمینه آموزش و تربیت غفلت خطرناکی رخ داده است اما فرصت برای جبران وجود دارد و در این زمینه دستگاه های فرهنگی باید به وظایف خود عمل کنند.

سردار شادمانی تصریح کرد: جامعه ما نمی پذیرد در اوج قدرت ، رشد و پیروزی شاهد بروز این چنین اتفاقاتی باشد چرا که این حوادث ساختگی است، آنها اصل نظام، اسلام انقلاب، دستاوردها و ولایت فقیه را نشانه گرفته اند.

وی با بیان اینکه حجاب یک اصل از اصول اسلامی است و اگر از حجاب بگذریم و عبور کنیم از قرآن اعتبارزدایی شده است، گفت: امروز در حوزه فرهنگی و تربیتی اتفاقاتی افتاده است که در شان و برازنده ملت ما نیست که عده ای از جوانان ما تحت تاثیر شبکه های شیطانی قرار بگیرند و در این راستا باید حوادث اخیر را کالبدشکافی کرد و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار