پیشکسوت فراجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خدمت در «فراجا» یک افتخار است

«یگانگی» گفت: خدمت در فراجا یک افتخار است و کار برای مردم، سختی‎ها را از بین می‌برد.
کد خبر: ۵۴۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۵ - 11October 2022

«محمدسلمان یگانگی» پیشکسوت فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، ضمن گرامیداشت هفته فراجا اظهار داشت: من در سال ۱۳۸۰ از فراجا بازنشسته شدم و در زمان اشتغال نیز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، همدان و تهران خدمت کردم. یکی از افتخارات من این است که توانستم در لباس فرماندهی انتظامی خدماتی به مردم عزیز میهن اسلامی ایران داشته باشم.

وی افزود: خدمت در فراجا ضمن اینکه سختی‌های فراوانی به همراه دارد و بدون در نظر داشتن وقت و ساعت هر لحظه باید آمادگی خدمت به مردم وجود داشته باشد، اما این خدمت شیرینی‌های خاصی نیز به همراه دارد برای مثال زمانی که فرزند یک خانواده مفقود می‌شود و با تلاش عزیزان انتظامی این کودک به آغوش خانواده بازمی‌گردد ذوق و شوقی در خانواده ایجاد می‌شود که همین احساس برای هریک از نیرو‌های فراجا لذتی وصف‌نشدنی به همراه دارد.

این پیشکسوت فراجا ادامه داد: زمان‌هایی وجود دارد که فردی پس از سال‌ها رنج و زحمت خودرویی خریداری می‌کند، اما این خودرو در یک لحظه غفلت به سرقت می‌رود در چنین مواردی نیرو‌های انتظامی با تلاش شبانه‌روزی خود به کشف این سرقت‌ها می‌پردازند، لحظه‌ای که با افراد تماس گرفته می‌شود تا خبر پیدا شدن خودرو به آن‌ها داده شود شادی ایجاد شده در خانواده به ما نیز انتقال پیدا می‌کند؛ درحقیقت می‌توان گفت همین خدمت به مردم است که سختی کار نیرو‌های فراجا را از بین می‌برد و آن را شیرین و لذت‌بخش می‌کند.

یگانگی عنوان کرد:فرماندهی انتظامی بار سنگین بسیاری از نهاد‌های فرهنگی را نیز به دوش می‌کشد برای مثال ستاد مبارزه با مواد مخدر در تمامی استان‌های کشور وجود دارد که حدود ۱۵ سازمان مانند بهزیستی، کمیته امداد و... عضو این ستاد هستند، اما درمجموع تمامی افراد انتظار دارند که فراجا موضوع اعتیاد و مبارزه با موادمخدر را ساماندهی کند درصورتی که بخش اعظمی از این کار مربوط به انجام اقدامات فرهنگی در جامعه است.

وی اضافه کرد: حجاب و رعایت شئونات اسلامی در جامعه نیز یکی دیگر از موضوعات فرهنگی است که اجرای دستورات این حوزه برعهده فرماندهی انتظامی قرار دارد؛ یعنی اگر بدحجابی در جامعه وجود داشته باشد مردم از فراجا توقع دارند این موضوع را ساماندهی کند و درصورتی که براساس قانون با بدحجابی برخورد شود نیز انتقاد‌ها به سمت فرماندهی انتظامی بازمی‌گردد، درصورتی که حجاب یک مقوله فرهنگی است.

این پیشکسوت فراجا با اشاره به اینکه طی روز‌های گذشته فرماندهی انتظامی مورد هجمه قرار گرفت، تصریح کرد: این موضوع مظلومیت نیرو‌های فراجا را بیش از پیش نمایان کرد.

یگانگی یادآور شد: طی خدمت در فرماندهی انتظامی درکنار خاطرات شیرین، خاطرات تلخ فراوانی نیز وجود دارد برای مثال زمانی که مشاهده می‌شود یک جوان در یک خانواده ارزشمند به دلیل ارتباط با دوستان نامناسب به راه‌های غلط مانند اعتیاد کشیده می‌شود و پس از مدتی پیکر بی جان او که به دلیل مصرف موادمخدر جان باخته است در محیط‌های نامناسب توسط نیرو‌های فراجا کشف می‌شود از جمله این خاطرات تلخ به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: حضور در صحنه تصادفات جاده‌ای نیز می‌تواند از دیگر خاطرات تلخ خدمت در فرماندهی انتظامی باشد، از دست رفتن جان یا سلامت اعضای یک خانواده به واسطه سهل‌انگاری یک راننده متخلف از جمله موضوعات دردآوری است که نیرو‌های فراجا با آن‌ها مواجه می‌شوند و تمامی این حوادث ناگوار تاثیر مستقیمی بر روان این نیرو‌ها دارد که می‌تواند در ارتباط آن‌ها با اعضای خانواده نیز تاثیرگذار باشد بنابراین سختی کار در فراجا بسیار بالا است.

این پیشکسوت فرماندهی انتظامی خاطرنشان کرد: من ۳۰ سال از عمر خود را در فرماندهی انتظامی خدمت کردم و به همین دلیل با وجود اینکه چندین سال از زمان بازنشستگی من می‌گذرد همچنان دلتنگ روز‌های خدمت خود هستم و همواره نیز شاهد هستم که همکاران بازنسشته آمادگی خود را برای خدمت مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنند چراکه خدمت در فراجا یک افتخار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار