روایت سردار کوثری از آینده‌نگری امام خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس؛

امام خامنه‌ای: مقابل دشمن کوتاه نمی‌آیم، حتی اگر پای فرزندان خودم در میان باشد

سردار «کوثری» خاطره‌ای از امام خامنه‌ای روایت کرده است که ایشان در واکنش به احتمال اسارت فرزندان خود، گفته است: من نه امتیاز بده بودم، نه هستم و نه خواهم بود و در مقابل دشمن کوتاه نمی‌آیم، حتی اگر فرزندان خودم باشند.
کد خبر: ۵۴۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳ - 10October 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در توصیه‌های خود، بر ضرورت هوشیاری و آگاهی در برابر دشمنان تأکید کرده‌اند؛ چراکه ایشان با آینده‌نگری خود، راهبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف را به‌خوبی تشخیص داده و بر اساس آن، سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان را مشخص می‌کنند.

آینده‌نگری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نمونه‌های زیادی دارد که سردار «اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نمونه‌ای از آینده‌نگری معظم‌له که مربوط به دوران ریاست جمهوری ایشان می‌شود را روایت کرده است.

امام خامنه‌ای: مقابل دشمن کوتاه نمی‌آیم، حتی اگر پای فرزندان خودم در میان باشد

سردار «کوثری» با اشاره به خاطرات خود از دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار پسر و ۲ دختر دارند. پسر‌های ایشان «آقا مصطفی» و «آقا مجتبی» در دوران دفاع مقدس، به‌عنوان بسیجی در لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) حضور داشتند و تقریباً حدود ۲ ماه بود که آن‌ها به مرخصی نرفته بودند؛ بنابراین حضرت آقا آن‌روز‌ها در حالی که رئیس‌جمهور بودند، با پادگان «دوکوهه» تماس گرفتند تا جویای حال فرزندان خود شوند.

فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس افزود: آن‌زمان من در اهواز بودم؛ بنابراین معاون ستاد لشکر ۲۷ با حضرت آقا صحبت کرد و ایشان پس از این‌که جویای حال فرزندان خود شدند، پیغامی دادند تا به من برسانند؛ حضرت آقا در این پیغام گفته بودند: «سلام برسانید و بگویید اگر این بچه‌ها شهید شدند، اشکالی ندارد، اگر زخمی هم شدند، اشکالی ندارد؛ فقط سعی کنید که اسیر نشوند.»

امام خامنه‌ای: مقابل دشمن کوتاه نمی‌آیم، حتی اگر پای فرزندان خودم در میان باشد

وی ادامه داد: این موضوع گذشت تا این‌که سال ۱۳۸۷، درحالی که من آن‌روز‌ها نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی بودم، از دفتر حضرت آقا با من تماس گرفتند و گفتند به‌همراه چند نفر دیگر از رزمندگان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) خدمت حضرت آقا برسید. ایشان از شما سوالاتی دارند؛ بنابراین من هم به‌همراه چندنفر از جمله «گلعلی بابایی» خدمت حضرت آقا رسیدیم.

سردار کوثری تصریح کرد: جلسه خصوصی بود. حضرت آقا در آن جلسه از انگیزه نویسندگانی که آن‌جا حضور داشتند، برای نگارش کتاب‌هایی نظیر «همپای صاعقه»، ضربت متقابل و... پرسیدند؛ چراکه این کتاب‌ها را خوانده و حاشیه‌نگاری کرده و سطح‌بندی کرده بودند که کدام کتاب مثلاً در سطح استراتژیک و کدام کتاب در سطح تاکتیک است. همچنین توصیه کرده بودند که این کتاب‌ها را در همه یگان‌های نیرو‌های مسلح توزیع کنید، تا آن‌ها را بخوانند.

وی اظهار داشت: سردار «حسن محقق» که در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان فرزندان رهبر معظم انقلاب اسلامی در لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) بود، در آن جلسه از حضرت آقا درباره توصیه ایشان نسبت به فرزندان‌شان در دوران دفاع مقدس سوالی کرد و از ایشان پرسید: «آن‌زمان شما گفتید که اگر این بچه‌ها شهید شدند، اشکالی ندارد، اگر زخمی هم شدند، اشکالی ندارد؛ فقط سعی کنید که اسیر نشوند؛ می‌خواستم بدانم که منظور شما از این توصیه چه بوده است؟»

سردار کوثری تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای در توضیح این سوال سردار «محقق»، فرمودند: «اگر یک یا ۲ فرزند من شهید می‌شدند، ما هم می‌شدیم عضوی از خانواده معظم شهدا و این برای خانواده ما افتخاری بود. اگر مجروح و جانباز هم می‌شدند، ما عضوی از خانواده ایثارگران می‌شدیم و این موضوع هم برای ما افتخار بود؛ اما اگر یک یا هر دو نفر آن‌ها اسیر می‌شدند، قطعاً آن‌ها را شناسایی می‌کردند و سپس به من که هم پدر آن‌ها و هم رئیس‌جمهور بودم، فشار می‌آوردند که مثلاً ما آن‌ها را آزاد می‌کنیم؛ اما در قبال آن باید به ما امتیاز بدهید؛ من نه امتیاز بده بودم، نه هستم و نه خواهم بود و در مقابل دشمن کوتاه نمی‌آیم، حتی اگر پای فرزندان خودم در میان باشد.»

امام خامنه‌ای: مقابل دشمن کوتاه نمی‌آیم، حتی اگر پای فرزندان خودم در میان باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آینده‌نگری حکمتی است که خداوند تنها آن را به انسان‌های خاص اعطا می‌کند، گفت: حضرت امام خامنه‌ای آن‌زمان پیش‌بینی کردند که فرزندان‌شان نباید اسیر شوند؛ چراکه به تعبیر من، اگر آن‌ها اسیر می‌شدند، ایشان ۲ راه در پیش داشتند؛ اگر به دشمن امتیاز می‌دادند، گفته می‌شد که ایشان بین بسیجی‌ها و فرزندان خود فرق قائل شده است و اگر امتیاز نمی‌دادند، می‌گفتند که ایشان عجب پدر سنگدلی است؛ بنابراین در این شرایط است که اهمیت آینده‌نگری مشخص می‌شود.

فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس با تأکید بر این‌که هرچه که ما به تفکرات حضرت امام خامنه‌ای نزدیک‌تر می‌شویم، می‌بینیم که ایشان از ابعاد متفاوت‌تری به موضوعات نگاه می‌کنند، خاطرنشان کرد: شخصی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که تمام هستی خود را در کف دست گرفت و کار‌های بزرگی انجام داد؛ یقین داشت کار‌هایی که انجام می‌دهد، برای فرد نیست بلکه برای رضای خداست و قطعاً کار‌هایی که امام خامنه‌ای به وی واگذار کرده است هم برای خداست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار