معرفی کتاب؛

«ماموریت در آسمان»

کتاب «ماموریت در آسمان» تاریخ شفاهی سرهنگ خلبان «لوتر یادگاری» است که به کوشش «سیاوش رحیمی» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۵۴۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶ - 12October 2022

«ماموریت در آسمان»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، کتاب «ماموریت در آسمان» روایت زندگی سرهنگ خلبان «لوتر یادگاری» است که به کوشش «سیاوش رحیمی» در 118 صفحه به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی به چاپ رسیده است.

این کتاب حاصل هفت جلسه گفت‌وگو با خلبان «لوتر یادگاری» است که در چهار فصل تدوین شده است.

در فصل اول شاهد خاطرات راوی از خانواده، روستای محل زندگی و دوران کودکی و نوجوانی وی خواهیم بود، فصل دوم اختصاص دارد به خاطرات وی از نحوه پیوستن به نیروی هوایی و دوره‌های مختلف آموزش خلبانی در کشور آمریکا، فصل سوم نیز به خاطرات نامبرده از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس و پرواز با مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان اشاره دارد و فصل چهارم نیز به اسناد و عکس‌های راوی در این مقاطع زمانی پرداخته است.

قسمتی از متن کتاب:

«چهار هواپیمایی که سوختشان را از من گرفته بودند یکی یکی از من جدا شدند و به سمت فرودگاه مهرآباد رفتند. من برای احتیاط کمی از مرز فاصله گرفتم و همان جا ماندم. بعد از شش، هفت دقیقه صدای هواپیمای شماره سه را شنیدم که از من درخواست سوخت می کرد. سریع خود را به مرز رساندم. او هم از سمت شرق داشت به طرف من می آمد، اما همدیگر را نمی دیدیم. من بدون توجه به شرایط جنگی و احتمال هرگونه خطر اتفاقی از خط مرزی دو کشور گذشتم تا به موقع و قبل از تمام شدن بنزین هواپیمای شماره سه خودم را به او برسانم. هنوز هم همدیگر را نمی‌دیدیم. در این وضعیت به ناچار به مهندس پرواز دستور دادم: «دوتا پانصد پوندی بنزین بریز بیرون!». بنزین پاشیده شده در هوا در ارتفاع بالا تبدیل به توده‌ای ابر بزرگ و سفید رنگ می‌شد که نشانه و علامتی از حضور هواپیمای سوخت رسان در آن منطقه بود.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار