دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

ضرورت تبیین عوامل پیروزی دفاع مقدس برای نسل جوان/ ارتش مظلومانه جنگید و شجاعانه پیروز شد

سرلشکر صفوی با تأکید بر لزوم گسترش نهضت خاطره‌گویی گفت: سالانه ۴۰۰ هزار جوان در کسوت سربازی وارد نیرو‌های مسلح کشور می‌شوند و این وظیفه خطیر بر عهده ما است که عوامل پیروزی در دوران دفاع مقدس را برای این عزیزان تبیین کنیم.
کد خبر: ۵۴۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ - 09October 2022

سرلشکر صفویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در همایش نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس که با محوریت جایگاه علم و فناوری در جنگ تحمیلی در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: امروز باید با رویکرد «جهاد تبیین» به فلسفه نهضت خاطره‌گویی نگاه کنیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه هدف از نهضت خاطره‌گویی، ساختن نسل جوان مسئولیت‌پذیر برای آینده کشور است، افزود: سالانه ۴۰۰ هزار جوان در کسوت سربازی وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند و این وظیفه خطیر بر عهده ما است که عوامل پیروزی در دوران دفاع مقدس را برای این عزیزان در قالب و روش‌های مختلف تبیین کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرفیابی‌های حضوری و تدابیر مکتوب به اینجانب، بر ضرورت خاطره‌گویی دفاع مقدس برای نسل جوان تأکیدهای فراوانی داشته‌اند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت محتوا، گسترش و سلامت نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس تأکید دارند و بحمدالله نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس در کشور در حال پیشرفت و گسترش است و این وظیفه یکایک ما است که این نهضت را با در نظر گرفتن بایدها و نبایدها و همچنین منشور نهضت خاطره گویی گسترش دهیم.

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس و پس از آن، خاطرنشان کرد: بنده ارتش جمهوری اسلامی ایران را از نزدیک می‌شناسم و نسبت به رشادت‌های آن‌ها در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ کردستان و دوران دفاع مقدس آگاه هستم؛ ارتش ما در دوران دفاع مقدس مظلومانه جنگید و به‌همراه با سایر نیروهای مسلح قهرمانانه پیروز شد.

وی با اشاره به بیانات حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن (ع)، خاطرنشان کرد: من از شما می‌خواهم رهبر معظم انقلاب اسلامی را با رهبران سایر کشورها مقایسه کنید؛ به واقع رهبر معظم انقلاب اسلامی در تدبیر، مهربانی، شجاعت، علم، دلسوزی، عدالت و صداقت نسبت به عموم مردم با رهبران دیگر کشورهای دنیا قابل قیاس نیست.

سرلشکر صفوی در تبیین فرمایشات امام خامنه‌ای، یادآور شد: امروز آمریکایی‌ها و شبکه جهنمی صهیونیستی پس از ناامیدی و شکست در کسب اهداف خود، در عرصه تهدیدات سخت، نیمه‌سخت و نرم، به تهدید جنگ شناختی و ترکیبی علیه ملت ایران روی آورده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دشمن در جنگ شناختی به دنبال تسخیر و تسلط بر ذهن انسان از طریق فضای مجازی و پروپاگاندای تبلیغاتی بوده و اتاق جنگ آن‌ها در این میدان، به دنبال تغییر اذهان عمومی به‌ویژه ایجاد تغییر در ذهن جوانان و نخبگان جامعه است.

وی با اشاره به جریان سنگین رسانه‌ای علیه ملت ایران در فضای مجازی، گفت: روایتی که از ناآرامی‌های اخیر در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام ساخته شده، با واقعیات میدانی کشور کاملا متفاوت است و ایرانی که مردم در آن زندگی می‌کنند با ایرانی که در صفحات رسانه‌های معاند در فضای مجازی به نمایش در می‌آید، کاملاً متفاوت است!

سرلشکر صفوی، امنیت ایران را زمینه‌ساز آسایش مردم و تداوم موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های گوناگون و مایه هراس و ناامیدی آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه دانست و گفت: ناآرامی‌های اخیر در برخی مناطق کشور، محصول جنگ شناختی و ترکیبی و پیچیده دشمن برای مهندسی ادراک مخاطبان ایرانی و تحریک آن‌ها علیه انقلاب و نظام اسلامی و برهم زدن ثبات و امنیت داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه کشور و ملت ایران قوی و مقاوم هستند، افزود: دشمن در 2 هفته گذشته، تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای، عملیاتی، سیاسی و فرهنگی خود را برای تحریک ملت ایران پای کار آورد؛ اما توطئه‌های آن‌ها به سد مستحکم اراده، هوشمندی و بصیرت مردم ایران برخورد کرد و خنثی شد؛ البته ما ضعف‌هایی هم داریم، ولی مسیر حرکت کشور در جهت حل مشکلات است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: ناآرامی‌های اخیر زندگی مردم عزیزمان را تحت تأثیر قرار داده و همه مردم عزیز ما خواستار آرامش در زندگی، کسب و کار و تحصیل فرزندان‌شان در محیطی امن هستند.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین تهدید و شکاف فرهنگی و تمدنی برای غرب محسوب می‌شود، ادامه داد: آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها در قالب جنگ شناختی، به صورت مستقیم و غیرمستقیم سازماندهی گسترده‌ای برای جلب حمایت سلبریتی‌ها، مقامات و شخصیت‌های مطرح جهان از اغتشاشگران صورت دادند، تا جایی که حتی در قبال جنگ روسیه و اوکراین هم شاهد چنین سازماندهی جنگ شناختی نبودیم؛ اما تیر آن‌ها به سنگ خورد و این نشان‌دهنده قدرت و عظمت ملت ایران و استحکام درونی انقلاب و نظام اسلامی است.

وی فراهم‌سازی امکان مواجهه هوشمندانه و به‌هنگام با جنگ شناختی دشمنان علیه ملت و کشورمان را موجب یأس اردوگاه دشمن توصیف و تصریح کرد: به فضل الهی و با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای و آگاهی و هوشمندی ملت ایران، راهبرد ناامن کردن ایران و ایجاد ناآرامی در داخل کشور، راه به جایی نخواهد برد.

سرلشکر صفوی با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی پشت صحنه ناآرامی‌های اخیر، بیان کرد: در شرایط خطیر امروز اجرای «جهاد تبیین» و شفاف‌سازی حقایق و واقعیت‌ها در فضای مجازی و فضای حقیقی وظیفه یکایک ما است و باید این جهاد مقدس را از خانواده‌های خود، از مدارس و دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌های اجتماعی و فضای مجازی آغاز کنیم؛ همان‌طور که در عرصه‌های جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی، جنگ سایبری و سایر میادین، دشمن را شکست دادیم، به فضل الهی در فضای مجازی نیز آن‌ها را سر جای خود می‌نشانیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها