دبیر کل مجمع تقریب:

وحدت و اتحاد مسلمانان پیام اصلی انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: وحدت و اتحاد مسلمانان پیام اصلی انقلاب طی چله اول انقلاب بوده و اتحادیه مسلمانان فکر ابداعی امام خمینی (ره) بوده است و پس از ایشان هم مقام معظم رهبری مسیر وحدت را ادامه دادند.
کد خبر: ۵۴۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 09October 2022

وحدت و اتحاد مسلمانان پیام اصلی انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نشست خبری سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک ایام میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلامی (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: وجود حضرت ختمی مرتبت، بزرگترین برکت روزی زمین و ولادت ایشان بزرگترین خبری است که از ابتدای خلقت تا قیامت شنیده می‌شود.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: وجود مبارک آن حضرت، راهگشاترین راه سعادت برای ارتقای همه جهانیان است و دستیابی به نجات را برای همه جهانیان نوید می‌دهد.

دبیر کل مجمع تقریب با بیان اینکه امروز ۱۷ مهر پخش وبینار‌های سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی آغاز شده است، گفت: در این کنفرانس تمرکز ما بر راهکار‌های عملیاتی موضوع کنفرانس یعنی《اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام》است.

وی در ادامه به محور‌های کنفزانس وحدت سی و ششم از جمله، جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی، مقابله با تروریسم، پذیرش اجتهاد مذهبی، همدلی و همدردی، اقدام متقابل بین مذاهب اسلامی، تقبیح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و... اشاره کرد.

دبیر کل مجمع تقریب تاکید کرد: وحدت و اتحاد مسلمانان پیام اصلی انقلاب طی چله اول انقلاب بوده و اتحادیه مسلمانان فکر ابداعی امام خمینی (ره) بوده است و پس از ایشان هم مقام معظم رهبری مسیر وحدت را ادامه دادند.

حجت الاسلام شهریاری با تاکید بر اهمیت ویژه وحدت، گفت: وحدت، پیام انقلاب اسلامی است و از همان ابتدا موجبات نگرانی، خشم و فتنه‌گری استکبار جهانی را فراهم آورد، چرا که وحدت، منافع استکبار را به خطر انداخته است.

وی افزود: اگر تاریخ قرون گذشته را مطالعه کنید، نقشه اصلی دشمن در بر هم زدن اتحاد مسلمانان را در می‌یابید. آمریکا و اذناب آن، همواره به دنبال تجزیه کشور‌های اسلامی بوده و هستند. هند را به هندوستان و پاکستان و بنگلادش تبدیل کردند. دولت عثمانی را تکه تکه و کشور‌های سوریه و اردن و فلسطین و حجاز و ترکیه تقسیم‌بندی کردند و این نقشه به طور مداوم دنبال می‌شود.

دبیر کل مجمع تقریب خاطرنشان کرد:تاریخ کشور ما نشان می‌دهد، استعمار جهانی، بخش‌های مهمی از کشور ما را در جنگ جهانی دوم و قبل از آن تجزیه و قفقاز شمالی و بخش‌هایی از ماوراء النهر و بخش‌هایی از افغانستان، پاکستان و جنوب کشور را از کشورمان جدا کرد.

وی افزود: آن‌ها دو گانه‌ای را تعریف کردند که یا غرب باید اسلامی شود یا اسلام، غربی شود. راه صلح را در اندیشه خود تعریف نکردند و به دنبال لیبرالی کردن اسلام هستند تا به این ترتیب، منافع خود را کسب کنند. در عراق هم با استقلال اقلیم کردستان، قصد تجزیه این کشور به شیعه و سنی و کرد‌ها را دارند.

دبیرکل مجمع تقریب تصریح کرد: در این دوره از کنفرانس وحدت از صد شخصیت جهان اسلام دعوت کردیم و این دوره، دو تفاوت جدی نسبت به سال گذشته دارد: اول اینکه مدعوین از اشخاصی در سطح مفتی اعظم، وزیر یا معاونین آن‌ها و یا روسای سازمان‌ها انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین طرح کنفرانس‌های منطقه‌ای را کلید زده ایم که اولین آن‌ها در لبنان خواهد بود. این طرح در پاکستان و عراق و سوریه نیز در حال طراحی است. این طرح، سبب می‌شود، تعداد بیشتری از افراد بومی و نخبگانی را در کنفرانس داشته باشیم. کنفرانسی که در اقلیم کردستان و با حضور ۷۰ شخصیت برگزار شد، نمونه موفقی از این کنفرانس‌ها بود.

دبیرکل مجمع تقریب اضافه کرد: کنفرانس سی و ششم طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه به صورت حضوری برگزار می‌شود و آیت الله رئیسی روز چهارشنبه در افتتاحیه این کنفرانس به ایراد سخن خواهند پرداخت، سپس سخنرانی مدعوین خارجی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: زیارت مرقد امام راحل از دیگر برنامه‌های کنفرانس سی و ششم است؛ روز جمعه به دیدار مقام معظم رهبری خواهیم رفت و در عصر روز جمعه بیانیه پایانی خوانده خواهد شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار