مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

مهمترین ابزار دشمن در فضای کنونی تزریق حس ناامیدی به مردم است

سردار «کوشکی» گفت: هدف اصلی دشمن ناامید سازی مردم است و دشمنان می‌خواهند به ویژه از طریق سیطره رسانه‌ها و فضای مجازی بر قلب و ذهن مردم، آنها را نسبت به روند رو به بهبودی که دولت در مسائل مختلف در پیش گرفته ناامید کنند.
کد خبر: ۵۴۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱ - 10October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» امروز هجدهم مهر در جلسه بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان فارس با بیان اینکه هدف اصلی دشمن ناامید سازی مردم است اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند به ویژه از طریق سیطره رسانه‌ها و فضای مجازی بر قلب و ذهن مردم، آنها را نسبت به روند رو به بهبودی که دولت در مسائل مختلف در پیش گرفته نا امید کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ابتدا با بیان اینکه دشمن در استراتژی جدید خون تحت عنوان جنگ شناختی و ترکیبی قلب و ذهن مردم را نشانه رفته و ابتدا مخاطب را اسیر شایعات دروغین کرده و سپس سعی در خشونت‌افزایی به اعتراضات مسالمت آمیز مردم و فرسایشی کردن آن می‌کند افزود: در مرحله بعد دشمن سعی می‌کند  با القای التهاب و ناامنی به جامعه، تاب آوری بخشی از مردم و یا نیروهای مدافع مردم را کم کرده و جو را متشنج کند.

سردار کوشکی بااشاره به اینکه اکنون برای دشمن تزریق ناامیدی و القای ناامنی به جامعه در اولویت قرار گرفته افزود: ناامیدی که شکل بگیرد دشمن فضا را مهیاتر می‌بیند و سپس با استفاده از ابزاری چون دیکتاتوری رسانه‎ای خود به کشته سازی و جنگ امنیتی روی می آورد.

وی در ادامه گفت: جامعه امروز ما و نظام اسلامی دارای 5 سد یا هویت است که این 5 سد، ارزش‌ها را پشت سر خود نگه می‌دارد و دشمن درصدد رخنه کردن ودر هم شکستن آنها است.

این رزمنده دفاع مقدس که خود از فاتحین خرمشهر است در ادامه افزود: اولین سد دفاعی ما در برابرتهاجم فراگیر و ترکیبی دشمن در این جنگ نرم، هویت ملی ما است و دشمن مرزهای جغرافیایی ما را نشانه گرفته و در پی تجزیه کشور است و حضور عناصر کومله در غرب کشور یا عناصر تروریستی تجزیه طلب در شرق کشور و یا آتش زدن پرچم کشورمان به عنوان نماد همبستگی میهنی ما نشانه‌های حضور پررنگ دشمن در پشت این سد است.

سردار کوشکی تصریح کرد: دشمن در دومین گام هویت فرهنگی و ارزشهای ما را نشانه گرفته و در گام سوم نیز به دنبال نابودی و فروپاشی هویت اخلاقی ما است که جنس و کیفیت شعارها در برخی اغتشاشات اخیر موید این مساله است و برای اولین بار در محیطهای دانشگاهی به عنوان نماد فرهنگ و اخلاق و فرهیختگی، این الفاظ رکیک توسط عده ای قلیل به کار می رود که نمونه آن را در غرب هم نمی‌بینیم و نشان می‌دهد دشمن در پی قبح زدایی از جامعه و ترویج اباحه‌گری و بی‌حیایی است.

وی افزود: در چهارمین گام دشمن در پی استحاله و نابودی هویت مذهبی ما است و به همین جهت زن رابه عنوان نماد خانواده نشانه گرفته و می‌خواد زن را از هویت خویش که همان حیا، عفت و حجاب است جدا کند و پنجمین سد و مرزی که دشمن در پی شکستن آن است نیز مرز جنسی و جنسیتی است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با بیان اینکه مهمترین سلاح دشمن در این جنگ نرم، فضای مجازی است افزود: جوانان امروز ما  در خانه و در کنار خانواده یا در کنار دوستان یا در مدارس تربیت نشده‌اند و عمده وقتشان در فضای مجازی سپری شده و تربیت شده فضای مجازی هستند و آنچه در فضای مجازی آموخته‌اند را بروز می دهند و برخی والدین این نسل نیز ناخواسته با قرائت و روایت ناصحیح ازاوضاع کشور در دهه‌های گذشته به ویژه دهه‌های پس از جنگ، به این نارضایتی دامن زده‌اند در حالی که قطار توسعه ایران اسلامی امروز به ویژه در یکسال اخیر مقتدرانه حال حرکت است.

سردار کوشکی گفت: جنگ امروزمثل دفاع مقدس نیست که حتما با شیپور و شروع عملیات باید به قلب دشمن بزنیم بلکه این جنگ نرم زمان و مکان خاصی ندارد و باید در تمام روز فعال بود و کار کرد و بهترین ابزار ما در این آوردگاه نیز جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب است وروحانیون و پیشکسوتان دفاع مقدس باید با جوانان ارتباط برقرار کنند و سایرکسانی که وامدار و مدیون این نظام و انقلاب هستند نیز باید پای کار بیایند در ادارات نیز کار شود تا توطئه‌های دشمن خنثی شود و برخی جوانان ما ناخواسته در جبهه دشمن بازی نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید القای احساس دروغین فروپاشی نظام اداری و تزریق ناامیدی ابتدا از بخشهای اداری برچیده شده و سیستم اداری ما با امید کامل به آینده با سلامت اداری به خدمت‌رسانی به مردم با کیفیتی روزافزون بپردازد زیرا مهمترین ابزار و اهداف دشمن که همان ناامید و ناکارآمد نشان دادن نظام اداری و حاکمیتی است با ادامه خدمات‌رسانی و بهبود کیفیت آن به مردم خنثی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار