معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری:

۱۰ تکیه موضوعی در میدان امام حسین(ع) تهران برپا می‌شود

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از برپایی ۱۰ تکیه موضوعی در ماه محرم در میدان امام حسین(ع) خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ - 13October 2015

۱۰ تکیه موضوعی در میدان امام حسین(ع) تهران برپا می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نشست خبری حجتالاسلام حسن ناصریپور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به منظور تشریح برنامههای این سازمان در ایام ماه محرم و صفر صبح امروز برگزار شد.
 
اجتماع مدافعین حرم در میدان امام حسین
 
 
 
 
 

ناصریپور در این نشست خبری با اشاره به اینکه ظرفیت فرهنگی ماه محرم بالاترین ظرفیت فرهنگی در کشور به شمار میرود، عنوان کرد: نگاه توأم با تعمق به واقعه عاشورا بیش از این باید در کشور مورد توجه قرار گیرد. اگر جامعه اسلام در زمان رخداد حادثه عاشورا، جامعهای با عقل خاموش بود، امروز نیازمند آنیم که ظرفیت فکری ایجاد شده از این حادثه، عقلها را از خاموشی درآورد و مکتب شیعی بتواند الگوی خود یعنی امام حسین(ع) را به همه دنیا معرفی کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامههای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ماه محرم سال جاری گفت: امسال ما برنامههای برگزیده ۵ سال گذشته را به صورت تجمیع شده و با تغییر رویکردها تحت یک عنوان کلی جلوه سوگ و با محوریت میدان امام حسین(ع) تهران برگزار میکنیم. بر همین اساس ۵ دهه ماه محرم را برای اجرای برنامههای خود انتخاب کردیم که در دهه اول برنامههای فرهنگی، در دهه دوم اجرای تعزیه، در دهه سوم اجرای برنامههای نمایشی، دهه چهارم اجرای برنامه یک نذری ساده و در دهه پنجم تجمع هیئات عزاداری ویژه اقوام برنامهریزی شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه با اعلام اینکه برنامههای این سازمان برای بزرگداشت ایام ماه محرم و صفر از ظهر چهارشنبه هفته جاری افتتاح خواهد شد، گفت: امسال ۱۰ تکیه در میدان امام حسین(ع) حول و حوش موضوعات مختلف برگزار خواهد شد که رویکرد همه آنها ارتقای سطح رفتاری جامعه با نگاهی به سبک زندگی است؛ بر همین اساس تکیه روایت کربلا که ماکت حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا را نشان میدهد و نیز تکیه بصیرت با محوریت معرفی انحرافات در عزاداریهای حسینی و معرفی شیعه لندنی در این میدان برگزار خواهد شد. همچنین تکیه پرده عشاق با هدف تجلیل از خادمان حسینی برگزیده تهران و نیز تکیه شهدا با محوریت پرداختن به وقایع مهم انقلاب اسلامی در ماه محرم، گرامیداشت شهدایی که در روز عاشورا به شهادت رسیدهاند و اجرای برنامه همعهدی با شهدا نیز در این میدان برپا میشود.

ناصریپور در ادامه از برپایی تکیه آفتاب در حجاب با محوریت حضرت سکینه(س) و موضوع عفت، تکیه احسان با محوریت اجرای برنامه یک نذری ساده برای عزاداران اربعین حسینی، تکیه هنر با محوریت تجمع سرآمدان عرصه هنر عاشورایی و اجرای یک سمپوزیوم ویژه برای آنها در میدان امام حسین(ع) خبر داد و افزود: ستاد عتبات عالیات نیز تکیه ویژهای در میدان امام حسین(ع) در این ایام برپا خواهد کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در ادامه از اجرای برنامه فرهنگی نایبالزیاره شدن که در آن زائران کربلا در اربعین به نیابت از افرادی که به این سفر موفق نمیشوند، به زیارت خواهند پرداخت، خبر داد و گفت: در خیمه حسینی میدان امام حسین(ع) برنامه سخنرانی و عزاداری هر روز برپا خواهد شد. همچنین برنامه مقتلخوانی ظهر عاشورا، برپایی نماز ظهر عاشورا، مشارکت در اجرای برنامه پیادهروی اربعین، شعرخوانی شاعران آیینی، پردهخوانی عاشورایی و نیز ضبط و پخش دو برنامه تلویزیونی و رادیویی از شبکه سوم سیما و رادیو جوان در این زمینه خبر داد.

وی در بخش دیگری از این نشست از انتشار چند محصول فرهنگی توسط این سازمان به مناسبت ماه محرم خبر داد و گفت: ۴۰ بخش کوتاه از سخنان روحانیون و منبریهای معروف تهران در سال گذشته انتخاب شده که به صورت کارتهایی چاپ و در بین عزاداران توزیع خواهد شد. همچنین دو لوح فشرده شامل گزیده منابر معروف تهران درباره ماه محرم و نیز اشعار شعرای جوان آیینی با موضوع عاشورا و با صدای خودشان طراحی شده که همزمان با ماه محرم توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پایان از هماهنگی برای حضور یکصدوده مبلغ در یکصدوده هیات تهران برای پاسخ به شبهات مردم پیش از اجرای برنامه هیئات توسط این سازمان خبر داد.

منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها