پیشکسوت فراجا در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نیرو‌های فراجا وظایف خود را با عشق و علاقه انجام می‌دهند

سرهنگ «رمضانی» گفت: این علاقه است که موجب می‌شود سختی‌ها قابل تحمل شوند و نیرو‌های فرماندهی انتظامی کار خود را به بهترین نحو و با عشق انجام دهند.
کد خبر: ۵۴۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷ - 14October 2022

سرهنگ «محمدرضا رمضانی» معاون اجتماعی اسبق فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، اظهار داشت: پس از ۳۱ سال خدمت در فراجا در سال ۱۳۹۲ به افتخار بازنشستگی نائل شدم، در زمان خدمت نیز بیش از ۱۰ سال در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خدمت کردم و در قسمت‌های عقیدتی _ سیاسی، اداره اماکن عمومی و... نیز فعالیت داشتم.

وی با بیان اینکه در طول خدمت من در نیروی انتظامی خاطرات تلخ و شیرین بسیاری وجود داشت، افزود: یکی از خدمات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی حضور در مدارس و پخش فیلم و مستند است تا به این ترتیب آموزش‌های لازم درخصوص آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در اختیار دانش‌آموزان در مقاطع گوناگون قرار داده شود.

پیشکسوت فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در یکی از کلاس‌های آموزشی که با هماهنگی آموزش و پرورش برای والدین دانش‌آموزان برگزار شده بود پس از پخش فیلمی از آسیب‌های اجتماعی که متعلق به استان بود یکی از مادران حاضر در کلاس با بغض و گریه از کلاس خارج شد زمانی که علت را از او جویا شدم با تاسف و ناراحتی گفت هیچگاه فکر نمی‌کردم جوانان در استان گرفتار چنین آسیب‌هایی باشند و این موضوع نشان می‌دهد خانواده و والدین باید مراقبت‌های بسیاری از فرزندان خود داشته باشند.

رمضانی با اشاره به یکی دیگر از خاطرات تلخ دوران خدمت خود در نیروی انتظامی، عنوان کرد: در یکی از کلاس‌های برگزار شده برای والدین دانش‌آموزان که برای آگاهی‌بخشی در حوزه مواد مخدر بود یکی از کارشناسان حاضر درحال توضیح انواع گوناگون مواد مخدر بود زمانی که این کارشناس وسیله‌ای با نام پایپ که ظاهری شبیه به شیشه‌های آزمایشگاهی دارد، اما برای مصرف موادمخدر استفاده می‌شود را به والدین دانش‌آموزان نشان داد یکی از مادران با ناراحتی توضیح داد که فرزندش از این وسیله با این بهانه که درحال آزمایش برای تکالیف مدرسه است استفاده می‌کند و این موضوع که فردی با سن پایین گرفتار موادمخدر شده به یکی از خاطرات تلخ دوران خدمت من تبدیل شد.

وی اضافه کرد: البته خدمت در فراجا درکنار سختی‌ها خاطرات شیرینی نیز به همراه دارد برای مثال استقبال فرماندهی انتظامی از مسافران در ایام نوروز و اهدای هدایایی به آن‌ها یکی از این خاطرات شیرین است که موجب می‌شد هموطنان با خاطره‌ای خوش از چهارمحال و بختیاری خارج شوند.

معاون اجتماعی اسبق فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: معمولا نیرو‌های راهور برای آموزش در مهد‌های کودک حاضر می‌شدند و انواع تابلو‌های راهنمایی و رانندگی به آن‌ها را آموزش می‌دادند و هدایای آموزشی نیز به این کودکان داده می‌شد که همین حضور در جمع کودکان بسیار شیرین بود.

رمضانی با بیان اینکه فرماندهی انتظامی بیش از ۱۰۰ عنوان ماموریت دارد و به همین دلیل یکی از پرکارترین ادارات به شمار می‌آید، یادآور شد: بنابراین افراد از زمانی که به دنیا می‌آیند با فراجا در ارتباط هستند و این رابطه تا پایان زندگی افراد نیز همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر سختی‌های کار در فرماندهی انتظامی، بیان کرد: من پیش از آن که به دنبال کاری برای تامین درآمد باشم به دلیل عشق و علاقه وارد فراجا شدم البته اکثر نیرو‌های این سازمان به همین صورت هستند و این علاقه است که موجب می‌شود سختی‌ها قابل تحمل شوند و نیرو‌های فرماندهی انتظامی کار خود را به بهترین نحو انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار