عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

حقوق بشر و دموکراسی ادعایی آمریکا توصیه ۱۴۰۰ سال پیش اسلام است

توسلی گفت: آمریکایی‌ها به محض اینکه با یک کشوری دچار تنش می‌شوند همین مفاهیم زیبا بشری را دستاویز فشار و تحریم آن کشور قرار می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 16October 2022

حقوق بشر و دموکراسی ادعایی آمریکا توصیه ۱۴۰۰ سال پیش اسلام است«فتح‌الله توسلی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم توجه ویژه به موضوع  جهاد تبیین برای ممانعت از لجن‌پراکنی رسانه‌های معاند، اظهار داشت: ضعف ما در حوزه رسانه بی‌شک محرز است، از سوی دیگر همانطور که مستحضر هستید بسیاری از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح و پرکاربرد در اختیار دشمنان قرار دارد.

توسلی با بیان اینکه اینستاگرام، واتساپ و تلگرام در خاک ایالات متحده مدیریت می‌شوند، گفت: تا کنون میلیارد‌ها دلار برای پلتفرم‌هایی که غربی‌ها در اختیار دارند، هزینه شده است. علاوه بر این امکانات بسیار خوبی برای پیام‌رسانی ارائه می‌دهند که مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در سال ۸۸ با فتنه‌ای سنگین مواجه شدیم که مقرر شد، پتلفرم‌های داخلی تقویت شوند و مسئولان هم وعده و وعید‌های زیادی دادند، اما در حال حاضر شاهد هستیم که برخی پلتفرم‌ها بیان می‌کنند که سرورهایشان پر شده است و دیگر نمی‌توانند به مخاطبان بیشتری خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی ما با جمعیت یک روستا طرف نیستیم، گفت: در حوزه فضای مجازی با کشوری ۹۰ میلیونی طرف هستیم که باید به میزان این جمعیت پلتفرم‌هایمان ظرفیت سرویس‌دهی داشته باشند، زیرا مردم خدمات با کیفیت می‌خواهند تا بتوانند ارتباطات خود را به نحو احسنت داشته باشند.

توسلی اظهار کرد: به طور مثال ایتا مطرح می‌کند که سرورهایش پر شده است، بر این اساس مردم هم نمی‌توانند حتی چند عکس کم حجم برای یکدیگر ارسال کنند. طبیعی است که با این شرایط زیرساختی موجود شما نمی‌توانید آن چیزی که مد نظر دارید را برای مردم تبیین کنید، در صورتی که مهم‌ترین ابزار جهاد تبیین همین پیام‌زسان‌ها هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه در فضای داخلی باید شرایطی فراهم شود تا بتوان تبیین را به بهترین نحو انجام داد، گفت: متأسفانه ما به جایی رسیدیم که برخی از اوقات فرمایشات حضرت امام خمینی را با ترس و لرز بیان می‌کنیم، امام خمینی در موضوعاتی همچون محرومان، مسئولان و خدمیت به مردم موضوعاتی را مطرح کرده‌اند که اکنون سخت می‌شود آن‌ها را بیان کرد.

وی افزود: امام وقتی مطرح کردند که من یک موی کوخ‌نشینان را با تمام کاخ‌نشیان عوض نمی‌کنم، شوخی نبود، زیرا امام با کسی شوخی نداشت و هدفش از این حرف‌ها عوام‌فریبی نبود، امام خمینی اعتقاد داشت که اگر تمام دنیا در مقابلش بایستند، حرفش را با قاطعیت می‌زند، امرزو وقتی در مجلس و دیگر محافل مباحث امام را بیان می‌کنیم، متأسفانه برای کسی قابل درک نیست.

توسلی با بیان اینکه متأسفانه شرایطی فراهم کرده‌ایم که نمی‌توانیم آرمان‌های اصلی خود را بیان کنیم، گفت: در آخرین سند امنیت ملی ایالات متحده که دونالد ترامپ آن را امضا کرده است، در همه بخش‌ها به این موضوع اشاره می‌شود که آمریکا باید به خاطر آرمان‌هایش مبارزه کند و این آرمان‌ها عبارت از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها با همین چند کلمه همه دنیا را تحت فشار قرار می‌دهد، حتی کشوری مانند روسیه نمی‌تواند در مقابلشان دوام بیاورد. آمریکایی‌ها به محض اینکه با یک کشوری دچار تنش می‌شوند همین مفاهیم زیبا بشری را دستاویز فشار و تحریم آن کشور قرار می‌دهند. در صورتی که همه این مفاهیم را ما مسلمان قبل از آمریکایی‌ها توسط پیامبر اسلام مورد توصیه می‌دانستیم.

وی تصریح کرد: اولین بار ۱۴۰۰ سال قبل پیغمبر اسلام مباحث حقوق بشری را مطرح کردند، وقتی میان سیاه‌پوستان و سفید پوستان اختلافاتی به وجود می‌آمد، خداوند متعال آیه شریفه «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ» بر پیامبر خود وحی کرد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها