هشدارهای موثر حزب‌الله به رژیم صهیونیستی

سید حسن نصر الله در اولین سخنرانی‌ تند خود در تیر ماه سال جاری به صهیونیست‌ها هشدار داد که اگر به لبنان اجازه استخراج نفت و گاز داده نشود، دیگران نیز نخواهند توانست آن را استخراج کنند.
کد خبر: ۵۵۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴ - 13October 2022

هشدارهای موثر حزب‌الله به رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اگرچه مقامات لبنان در دو سال گذشته در میز مذاکرات تلاش خود را کردند تا از منافع کشورشان در مقابل صهیونیست‌ها دفاع کنند، اما لبنانی‌ها این موفقیت را مدیون حزب‌الله و رهبران آن هستتند که در ماه‌های اخیر بارها نسبت به یکه‌تازی صهیونیست‌ها در میادین گازی مشترک هشدار دادند. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله که رهبری جبهه ضد صهیونیستی را برعهده گرفته است، در اولین سخنرانی‌ تند خود در تیرماه سال جاری به صهیونیست‌ها هشدار داد که اگر به لبنان اجازه استخراج نفت و گاز داده نشود، دیگران نیز نخواهند توانست آن را استخراج کنند.

سید حسن نصرالله همچنین در سخنرانی‌های بعدی خود با تأکید بر اینکه در این مذاکرات فقط دولت لبنان حضور دارد، گفت که برخورد و رفتار مقاومت با اسرائیل در آینده، به نتایج مذاکرات غیرمستقیم بیروت و تل‌آویو بستگی دارد. نصرالله همچنین هشدار داد که اگر میانجی آمریکایی بیاید و آنچه را که لبنان می‌خواهد بدهد، ما به سمت آرامش می‌رویم و اگر آن چیزی را که دولت می‌خواهد ندهد، رو به درگیری می‌رویم و احتمال جنگ و صلح 50-50 است.

اما به‌طور حتم نقطه عطف نقش آفرینی حزب الله و حتی می‌توان گفت مهم‌ترین عامل عقب‌نشینی طرف آمریکایی و صهیونیستی از زیاده‌خواهی‌ها در اواسط خردادماه روی داد که حزب الله سه پهپاد شناسایی از نوع حسان را به بالای سکوها و تاسیسات گازی اسرائیل در دریای مدیترانه اعزام کرد تا نشان دهد که به دقت همه تحرکات صهیونیست‌ها را رصد می‌کند. در سایه همین هشدارهای حزب‌الله بود که مقامات اسرائیلی از مواضع سابق خود عقب‌نشنی کردند و گفتند استخراج گاز از کاریش را به تعویق انداخته‌اند و بالاخره به خواسته‌های لبنان تن دادند و همه شروط آنرا پذیرفتند.

نصرالله در سخنرانی خود در روز اربعین حسینی (ع) نیز به صراحت اعلام کرده بود که نگاه نیروهای مقاومت به میدان گازی کاریش دوخته شده است و اگر اسرائیل دست از پا خطا کند و به استخراج گاز ادامه دهد؛ موشکهای مقاومت به سمت کاریش نشانه رفته‌اند.

پیروزی حزب‌الله در مذاکرات مرزهای دریایی، علاوه‌بر اینکه شادی را برای لبنانی‌ها به ارمغان آورده است اما در جبهه صهیونیستها آشوب و بلوا به راه انداخته و آنها را به جان هم انداخته است تا جایی که همدیگر را به شکست در برابر مقاومت متهم می‌کنند.

یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق این رژیم واکنش نشان داده و گفت، خودت ۱۰ سال است که در تلاش برای دستیابی به توافق ترسیم مرزها شکست خورده‌ای. لاپید از نتانیاهو خواست که با اظهاراتش به منافع امنیتی اسرائیل آسیب نرساند و با پیام‌های غیرمسئولانه به حزب‌ الله کمک نکند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که نتانیاهو به دنبال انتشار اخباری مبنی بر نزدیکی موعد امضای توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی گفت، یائیر لاپید به صورت شرم آوری تسلیم تهدیدات نصرالله شد. نتانیاهو خطاب به صهیونیست‌ها گفت، ای شهروندان اسرائیل لاپید زمین دارای حاکمیتی را به همراه میدان گازی بزرگی که متعلق به شماست به حزب‌ الله می‌دهد. لاپید اختیار این را ندارد که اراضی دارای حاکمیت را به یک کشور دشمن تحویل بدهد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار