معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی انتظامی کشور:

تعامل و وحدت مرزبانان و مرزنشینان عامل ایجاد امنیت پایدار در مرز‌ها است

سرهنگ شیراوژن گفت: تعامل و وحدت مرزبانان و مرزنشینان عامل ایجاد امنیت پایدار در مرز‌ها است که نباید این تعامل و همدلی قطع شود.
کد خبر: ۵۵۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ - 12October 2022

تعامل و وحدت مرزبانان و مرزنشینان عامل ایجاد امنیت پایدار در مرز‌ها استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «رضا شیر اوژن» معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی انتظامی کشور در مصاحبه با رادیو «گفت‌وگو» در مورد عملکرد و فعالیت‌های مرزبانی اظهار داشت: مرزنشینان بهترین سرمایه‌های ارزشمند در صیانت کشور هستند و خوشبختانه با همکاری و اطلاع رسانی خوب مرزنشینان برخی از گروهک‌های تروریستی که قصد ورود به کشور داشته‌اند دستگیر شده‌اند و خللی در امنیت و وحدت کشور به وجود نیامده است.

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی انتظامی کشور افزود: مرزبانان در شرایط سخت مرزبانی و صیانت از مرز‌ها همواره همیار مرزنشینان هستند و تلاش دارند تعامل با مرزنشینان را در دستور کار خود داشته باشند.

سرهنگ شیر اوژن در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت جامعه مرزنشین کشور بیش از ۳ میلیون نفر است بیان داشت: ایران ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های همسایه دارد که از این میزان ۲ هزار و ۷۷۵ کیلومتر مرز آبی است.

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی انتظامی کشور در تشریح اقدامات و فعالیت‌های معاونت فرهنگی واجتماعی مرزبانی بیان داشت: در طول سال گذشته علاوه بر اینکه به جهت بهبود معیشت مرزنشینان ۱۲ هزار و ۸۳۹ بسته معیشتی توسط مرزبانان بین مرزنشینان توزیع شده است به منظور آشنایی مرزنشینان با مقررات و قوانین مرزی در حوزه آموزش همگانی دوره‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها و همایش‌های آموزشی و توجیهی برای مرزنشینان کشور برگزار شده است.

سرهنگ شیر اوژن با تاکید بر اهمیت رعایت مقررات مرزی برای مرزنشینان اذعان داشت: مرزنشینان در تأمین امنیت مرز‌ها بسیار نقش آفرین و مؤثر‌هستند و اهمیت آموزش چهره به چهره آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی انتظامی کشور برگزاری یک هزار و ۷۳۸ مورد آموزش چهره به چهره، ۸۴۵ مورد آموزش صنوف، ۷۳۲ مورد بازدید از مرزنشینان، برگزاری ۴۹۶ مورد نمایشگاه با موضوع پیشگیری از جرایم مرزی را از جمله اقدامات معاونت فرهنگی اجتماعی مرزبانی در سال گذشته به منظور حفظ وحدت و همدلی بین مرزنشینان و مرزبانان عنوان کرد.

سرهنگ شیر اوژن خاطر نشان کرد: در طول سال گذشته ۸ هزار و۳۲۳ مورد خدمات مردم یاری پزشکی با همکاری معاونت بهداشت در مرز‌ها ارائه شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی انتظامی کشور در ادامه اظهار داشت: مرزبانان همواره در تلاش هستند با تعامل با مرزنشینان و به دور از هرگونه تنش از مرز‌های ایران اسلامی حراست و پاسداری کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار