جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد؛

ضرورت تبیین اقدامات مهندسی در دفاع مقدس برای دانشجویان فنی/ پیشکسوتان جهاد سازندگی به نقش خود در «جهاد تبیین» عمل کنند

امیر «سهرابی» با تأکید بر این‌که جوانان باید بدانند که رزمندگان مهندسی و فناور در دفاع مقدس چگونه عمل کردند، گفت: امروز باید اقدامات مهندسی در دفاع مقدس را برای دانشجویان فنی دانشگاه‌ها تبیین کنیم.
کد خبر: ۵۵۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ - 13October 2022

ضرورت تبیین اقدامات مهندسی در دفاع مقدس برای دانشجویان فنی/ پیشکسوتان جهاد سازندگی به نقش خود در «جهاد تبیین» عمل کنندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز (پنج‌شنبه) در سی و چهارمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، جهاد سازندگی را یکی از سازمان‌های اثرگذار و مهم در پشتیبانی و پیشرفت رزمندگان در دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: جهاد سازندگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای برطرف کردن محرومیت روستاها و رسیدگی به اقشار محرم روستایی تشکیل شد.

 امیر سهرابی ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی، جهاد سازندگی به‌عنوان پشتیبانی رزمی از رزمندگان وارد میدان جنگ شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: کسانی که از جهاد سازندگی در دفاع مقدس حضور داشتند، داری مدارک مهندسی و فکر مهندسی بودند و خلاقیت و نوآوری‌های‌ زیادی را در جنگ پیاده‌سازی کردند.

امیر «سهرابی» خاطرنشان کرد: جاده‌سازی عملیاتی، احداث پل و دژهای مستحکم، سنگرهای انفردی و اجتماعی، ایجاد مواضع و مقرهای توپخانه‌ای، ایجاد بیمارستان‌های صحرایی، ایجاد مقر برای قرارگاه‌ها، ساخت سایت‌های موشکی، ساخت دکل دیده‌بانی و تعمیر ادوات و خوروهای سبک و سنگین، از جمله وظایف جهادگران بود.

وی با بیان خاطراتی از عملیات «والفجر هشت» و نقش جهاد سازندگی استان گیلان در این عملیات، خاطرنشان کرد: جهادگران گیلانی در جنوب شبه جزیره فاو، مجموعه تعمیرگاهی راه‌اندازی کردند و در کوتاه‌ترین زمان، خودروها را تعمیر و در اختیار رزمندگان قرار می‌دادند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: پس از استقرار رزمندگان در وفا، رژیم بعث عراق اقدام به بمباران منطقه می‌کرد؛ در یکی از این بمباران‌ها بعثی‌ها این مجموعه تعمیرگاهی را بمباران شیمیایی کردند که باعث شد تا ۱۰۰ رزمنده جهادگر گیلانی شهید و مجروح شوند.

امیر «سهرابی» خاطرنشان کرد: ایثارگری‌های جهادگران در خطوط مقدم جبهه‌ها و در کنار رزمندگان هیچگاه نباید فراموش شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بدون شک بخش جهاد دفاعی و رزمی جهاد سازندگی، نقش مهمی در دفاع مقدس داشته است، بیان داشت: امروز آن‌چنان که باید، به نقش جهادگران در دفاع مقدس پرداخته نشده است؛ لذا نویسندگان و هنرمندان باید بیشتر به حوزه نقش جهادگران در دفاع مقدس توجه کنند.

امیر سهرابی با تأکید بر این‌که جوانان باید بدانند که رزمندگان مهندسی و فناور در دفاع مقدس چگونه عمل کردند، گفت: امروز باید اقدامات مهندسی در دفاع مقدس را برای دانشجویان فنی دانشگاه‌ها تبیین کنیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پیشکسوتان جهادگر باید خاطرات خود را بازگو کنند و به نقش خود در جهاد تبیین عمل کنند، تا برای جوانان و نوجوانان الگوسازی کنند.

وی تاکید کرد: بدون‌شک بازدارندگی و قدرت کنونی کشورمان، نتیجه مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس است؛ دفاع مقدس مردان بزرگی همچون صیاد شیرازی، قاسم سلیمانی و هزاران شهید دیگر ساخت.

امیر «سهرابی» خاطرنشان کرد: پایه‌های جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس مستحکم شد و نقش مردم و جهاد سازندگی در این پیروزها و موفقیت بی‌بدیل و شگرف بوده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار