استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی زمینه‌ساز برجسته شدن فعالیت بانوان در تمام عرصه‌ها شد

«روستا» با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برجسته شدن بانوان اسلامی در تمامی عرصه‌ها هستیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سه عرصه تکامل انسانی، حضور اجتماعی و خانواده را برای حضور زن در جامعه به تصویر کشیده‌اند.
کد خبر: ۵۵۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ - 13October 2022

انقلاب اسلامی زمینه‌ساز برجسته شدن بانوان اسلامی در تمامی عرصه‌ها شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «طاهره روستا» استاد حوزه و دانشگاه امروز (پنجشنبه) در مراسم راهپیمایی و اجتماع بزرگ «زن، عزت و هویت ایرانی» در بیرجند، با بیان اینکه تاریخ بشریت سراسر ظلم به همه انسان‌ها به‌ویژه قشر بانوان است، اظهار داشت: نه تنها ظلم که گاهی اوقات شاهد بودیم که جنس زن را تحقیر کرده و انسان به حساب نمی‌آوردند.

وی با اشاره به اینکه در یونان باستان زنان را پلیدتر از حیوانات و سلاله شیطان می‌دانستند، بیان داشت: چهره‌های علمی که در آن زمان حضور داشتند از جمله سقراط و ارسطو با تمام علمی که داشتند اما نسبت به جنس زن دیدگاه خوبی نداشتند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضرت محمد (ص) با توجه به آموزه‌های قرآنی از مختصات زن در هندسه دین رونمایی کرد و وجود زن را در کنار مرد به رسمیت شناخت.

روستا اضافه کرد: عرب جاهلی زن را زنده به گور می‌کرد و از شنیدن تولد فرزند دختر خشمگین می‌شد اما در این بین اسلام نازل شد و مردم آن زمان شاهد بودند که پیامبر برای یک زن که دخترش فاطمه زهرا (س) بود تمام قد می‌ایستاد و تعابیری از جمله «فداها ابوها» و «فاطمه بضعه منی» به‌کار می‌بردند.

وی بیان داشت: اگر زحمات حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پبامبر (ص) نبود اسلام وضعیت فعلی را پیدا نمی‌کرد و همچنین حضرت زینب (س) در کربلا نقشی ایفا کرد که اگر نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برجسته شدن بانوان اسلامی در تمامی عرصه‌ها هستیم، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سه عرصه تکامل انسانی، حضور اجتماعی و خانواده را برای حضور زن در جامعه به تصویر کشیده‌اند.

روستا گفت: امام خمینی (ره) در مورد زنان گفتند؛ «زنان باید دوشادوش مردان در تمامی مراحل شرکت داشته باشند و احدی حق ندارد سخنی نسبت به جدا کردن مسئله آقایان از خانم‌ها در حرک‌تهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد». دین مبین اسلام بهترین آزادی‌ها و رشد سالم را برای زن مهیا کرده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به مسئله زنان و حقوق آن‌ها اشاره شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار