سردار کارگر در یادواره شهدای روستای کلاگر محله قائمشهر مطرح کرد؛

مهم‌ترین راهکار مقابله با توطئه دشمن آگاه‌سازی نسل جوان/ دشمن به‌دنبال ایجاد تفرقه و به هم زدن وحدت است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هدف دشمن ایجاد تفرقه، به هم زدن وحدت، پاشیدن بذر کینه و نفرت در کشور است و باید با سعه صدر و محبت جوانان و نوجوانان را هدایت کنیم.
کد خبر: ۵۵۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰ - 13October 2022

هدف دشمن ایجاد تفرقه و به هم ردن وحدت است/ لزوم انتقال حقایق دفاع مقدس با زبان هنربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر امروز در یادواره شهدای روستای «کلاگرمحله» قائمشهر به نقش مردم این روستا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه این روستا با تقدیم ۲۰ شهید و سه فرمانده گردان از روستا‌های سرآمد استان مازندران است، اظهار داشت: مازندران قریب به ده هزار و چهارصد شهید در دفاع مقدس تقدیم کرد و ۱۷۰ هزار رزمنده از این استان اعزام شدند.

سردار کارگر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت، افزود: وجود امام خمینی (ره) و جوانان ولایی در واقع باعث پیروزی در دفاع مقدس شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: رژیم بعثی عراق به نمایندگی از استکبار جهانی به ایران حمله کرد و تمام محاسباتشان از جمهوری اسلامی درست بود چراکه ارتش دچار مشکلاتی بود، رئیس جمهور وقت بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می‌کرد و منافقین نیز فعال شده بودند و همچنین سپاه پاسداران نیز تازه متولد شده بود و سازمان بسیج در حال راه اندازی بود و دشمن در چنین وضعیتی به ایران اسلامی حمله کرد.

وی افزود: در فیلم‌ها و کتاب‌هایی که از دوران دفاع مقدس مشاهده می شود، گاها رتش رژیم بعثی ضعیف نشان داده شده است در حالیکه قویترین ارتش خاورمیانه را ارتش عراق در اختیار داشت، این ارتش آماده بود و با سیزده لشکر پیاده و مکانیزه به کشور ما حمله کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: همه محاسبات دشمن روی کاغذ درست بود درحالیکه سه مولفه انقلاب، امام و جوانان را در نظر نگرفته نبود.

سردار کارگر با بیان اینکه امروز هرچه داریم از مردم است و پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت‌های نظام به برکت مردم رقم خورده است، گفت: انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی به ثمر رسیده است و مردم بیشترین سهم را در کسب پیروزی‌ها و موفقیت های انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش امام (ره) در دفاع مقدس گفت: امام خمینی (ره) با رهنمودها و حضور موثر خود در راس این انقلاب، مردم را نسبت به اهداف شوم استکبار جهانی و ایادی بعثی‌اش آگاه کرد و همه مردم، اقشار، طوایف، اقوام و جناح‌های سیاسی به صحنه مبارزه با دشمن تابن دندان مسلح آمدند و به واقع می توان گفت که دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: وارد کردن دفاع مقدس به جناح‌های سیاسی خیانت بزرگی است چراکه همه در دفاع مقدس نقش آفرین بودند و این جریان مردمی را امام ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس سیم خاردار را وارد می‌کردیم و قادر به تولید آن نبودیم، تصریح کرد: مردم ایستادند و با مقاومت به پیروزی رسیدند و جمهوری اسلامی امروز سازنده موشک، پهپاد و رادار است و در بعد نظامی در سطح منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد.

سردار کارگر با بیان اینکه جمهوری اسلامی در علوم غیر نظامی نیز به موفقیت‌هایی دست یافته است، گفت: موفقیت‌ها در حوزه نانو، سلول‌های بنیادی، امور پزشکی از جمله آنهاست و جمهوری اسلامی امروز قطب پزشکی منطقه است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه جمهوری اسلامی در تولید واکسن کرونا از اولین کشور‌ها محسوب می‌شود، افزود: همه این‌ها از برکت خون شهدا و مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس است و امروز هم اگر مقاومت کنیم در آینده توفیقاتی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را به ما آموخت، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی قدرتمند است و به برکت دفاع مقدس، دست مستشاران خارجی از این مرز و بوم کوتاه شد و امروز ایرانی برای خود تصمیم می‌گیرد.

سردار کارگر با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی پهپاد‌های متخاصم و متجاوز به حریم هوایی را منهدم می کند و اجازه تعدی به حریم هوایی و تمامیت ارضی را به هیچ قدرت استکباری نمی دهد، افزود: همین اقتدار و توانمندی است که سبب شده امروز دشمنان در حوزه مذاکرات به دنبال توافق با جمهوری اسلامی باشند.

سردار کارگر با بیان اینکه جامعه صاحب الزمانی در دفاع مقدس نمود پیدا کرد و نشر فرهنگ دفاع مقدس، سوریه و عراق را از چنگال مزدوران نیابتی آمریکا، نجات داد، گفت: حاج قاسم با پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان، ارتش بزرگ اسلامی مستضعفین را در سطح منطقه تشکیل داد و این بیانگر قدرت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سطح منطقه است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دشمنان از راهپیمایی اربعین حسینی عصبانی هستند و از حضور ۲۱ میلیون زائر وحشت زده شدند، اضافه کرد: امروز توسط امپراطوری رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی صحنه درستی از اربعین نشان داده نمی‌شود در حالیکه این رسانه‌ها اغتشاشات عده‌ای محدود را بزرگ نمایی می کنند.

وی با بیان اینکه اگر شهدا نبودند امنیت امروز را نداشتیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب امنیت و آزادی و عزت امروز را از دفاع مقدس داریم، تصریح کرد: باید فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هدف دشمن ایجاد تفرقه، به هم زدن وحدت، پاشیدن بذر کینه و نفرت و خونریزی در سطح کشور است و باید تا می‌توانیم دست به دست هم بدهیم و مخصوصا نسل دفاع مقدس، با سعه صدر و محبت جوانان و نوجوانان را هدایت کنیم.

سردار کارگر با اشاره به اینکه هفت میلیون جوان و نوجوان قبل از کرونا به راهیان نور اعزام شدند، گفت: جوانان و نوجوانان تشنه حقیقت هستند و باید حقایق دفاع مقدس را با زبان آمیخته به هنر به نسل جوان منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان در فضای مجازی غوطه ور شدند و سبک زندگیشان تغییر کرده است، به جنگ ترکیبی دشمنان اشاره کرد، گفت: همه ما در این رابطه مسئولیم و تکلیف داریم و فردای قیامت باید پاسخگوی شهدا باشیم و امروز جهاد تبیین دفاع مقدس یکی از راهکارهای مهم خنثی سازی توطئه دشمنان علیه نسل جوان است.

سردار کارگر با بیان اینکه پیامبر (ص) با اخلاق و محبت دین اسلام را به بشریت عرضه کرد، افزود: ما تکلیف داریم و باید از خانواده و فامیل و محله و منطقه و روستا شروع کنیم و تأثیرگذار باشیم و روایت خاطرات دفاع مقدس امروز بهترین کار فرهنگی و تبیین کننده ارزشهای دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به آغاز نهضت وصیت‌نامه خوانی در بین جوانان و نوجوانان اظهار داشت: وصیت نامه‌ها والا و ارزشمند هستند؛ چراکه شهدا عارفانی بودند که ره صد ساله را یک شبه پیمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار