نماینده ولی فقیه در مازندران:

شاعران انقلابی بهترین مجاهدان «جهاد تبیین» هستند

«محمدی لائینی» با تاکید بر مجاهدت در راستای جهاد تبیین گفت: شاعران انقلابی در راستای جهاد تبیین مجاهده می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳ - 13October 2022

شاعران انقلابی بهترین مجاهدان «جهاد تبیین» هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با جمعی از شاعران استان مازندران به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (علیه السلام)، ضمن تبریک ایام و ضمن تقدیر از کسانی که هنرشان را در مسیر ایمان و اعتقاداتشان صرف می‌کنند، شعر را بهانه دانست و اظهار داشت: زبان شعر بهانه‌ای برای ابراز احساسات و پیام است.

وی افزود: درآمیختگی هنر با بیان حقائق، جهاد تبیین زیبایی را تشکیل می‌دهد، ما در مقابل جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن که نه فقط با ما بلکه با پیامبر و اهل بیت (ع) همچون توهین به حضرت به بهانه آزادی یا قرآن‌سوزی به بهانه حجاب که بر محور تحریف و کتمان حقیقت می‌چرخد جهاد تبیین داشته که شعر یکی از ارکان آن است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه شاعران ما در راستای جهاد تبیین این چنین مجاهده می‌کنند، گفت: اصل این است که در پیشگاه خداوند به‌عنوان یک مجاهد معرفی شویم نه قائد و بی‌تفاوت، بسیاری از افراد به مسائل ارزشی و جهاد ورود پیدا نمی‌کنند و بعضی با ورود نادرست به دروازه خودی گل می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر مجاهدت در راستای جهاد تبیین، ادامه داد: اینکه در این اشعار به‌روز بودن، همگام با مسائل روز بودن و وظیفه‌شناسی برجسته باشد مهم است.

این مسئول ضمن اظهار خرسندی از شنیدن اشعاری انقلابی، گفت: اینکه این اشعار به ایران درگیر فتنه‌ها و ایرانی انقلابی اشاره دارد مهم است، شیطان به‌دنبال سرمایه‌های وجودی انسان همچون ایمان است، سرمایه دیگر سرمایه هنر است، برخی شاعران برای محکوم کردن ایران مظلوم و نشر فرهنگ شهوت‌پرستی و بی‌عفتی و شکستن حد و مرز حیا و شر، شعر می‌گویند.

وی ضمن هشدار به شاعران حاضر بابت طمع شیطان، اذعان داشت: امیدواریم همه ما امید شیطان را تبدیل به یاس کرده و همواره دعاگوی تعجیل فرج امام زمان (عج) باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار