چهار دهمین روز انتفاضه جدید فلسطین؛

30 شهید و 1500 زخمی/ مقررات منع آمد و شد در قدس اشغالی

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تا امروز 30 فلسطینی در عملیات‌های شهادت‌طلبانه یا در تظاهرات ضد اسرائیلی در کرانه باختری و نوار غزه شهید و 1500 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۵۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ - 14October 2015

30 شهید و 1500 زخمی/ مقررات منع آمد و شد در قدس اشغالی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از المیادین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تا امروز 30 فلسطینی در عملیاتهای شهادتطلبانه یا در تظاهرات ضد اسرائیلی در کرانه باختری و نوار غزه شهید و 1500 نفر دیگر زخمی شدهاند.

** منع آمد و شد در مناطق مختلف فلسطین

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز» عربی، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیهای اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم به تشدید تدابیر امنیتی در قدس از جمله بسته شدن و اعلام منع آمد و شد در مناطق فلسطینی گرفته است.

در این بیانیه همچنین بر تخریب منازل فعالان فلسطینی و عدم صدور مجوز برای ساخت منزل جدید و مصادره املاک و اموال این فعالان به دست رژیم صهیونیستی تاکید شده است.

همچنین قرار است کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، امروز نیز نشست دیگری برای اتخاذ تدابیر بیشتری درخصوص مقابله با آنچه «تحریک به خشونت» خوانده شد، برگزار کند.

** فلسطینیها یک انقلاب مردمی واقعی را هدایت میکنند

از سوی دیگر در واکنش به تهدیدات صهیونیستها سخنگوی گردانهای «الاقصی» اعلام کرد: فلسطینیها اکنون یک انقلاب مردمی واقعی را علیه دولت و ارتش اشغالگر صهیونیستی هدایت میکنند. نیروهای اشغالگر اسرائیل دیروز قدس اشغالی را به پادگان نظامی تبدیل کرده و از ورود و خروج فلسطینیان ممانعت کردند.

** رژیم صهیونیستی همه توافقها با «ساف» را نقض کرده است

در واکنشی منفعلانه در برابر جنایات صهیونیستها اعضای اتحادیه عرب در نشست فوقالعاده برای اوضاع فلسطین، ضمن بیان اینکه رژیم صهیونیستی همه توافقها با «ساف» را نقض کرده، هشدار دادند که نمیتوانند به توافقنامهها با این رژیم به طور یکجانبه پایبند بمانند.

** ارائه شکایت به دیوان کیفری

«صائب عریقات» دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، از ارائه سه شکایت نامه قضایی علیه نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل (موساد) به دیوان بین المللی کیفری خبر داد.

 وی تصریح کرد: ما به دستور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و به نمایندگی از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین از دیوان بین المللی کیفری خواستیم تحقیقات قضایی درباره اقدامات نتانیاهو، وزیر جنگ و رئیس سازمان اطلاعات و امنیت این رژیم را به شکل کامل انجام دهد.

سرزمین های اشغالی طی 13 روز اخیر به دلیل هتک حرمت مسجدالاقصی و اجرای توطئه تقسیم زمانی و مکانی از سوی صهیونیستها، صحنه درگیریهای شدید میان فلسطینیها با نیروهای امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی بوده است.

انتهای پیام/


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار