واکنش مداخله‌جویانه وزارت خارجه آمریکا به حادثه زندان اوین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه به حادثه آتش‌سوزی در زندان اوین تهران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۵۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ - 16October 2022

واکنش مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا به حادثه زندان اوینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه طرح ادعا‌ها و دخالت‌های مقامات آمریکایی در مسائل داخلی ایران، بار دیگر «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارنظر مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران پرداخت و به حادثه آتش‌سوزی در زندان اوین تهران واکنش نشان داد.

پرایس در با انتشار توئیتی ضمن ادعای نگرانی درباره حادثه آتش‌سوزی در زندان اوین، مدعی شد که مسئولیت جان زندانیان دو تابعیتی آمریکایی بر عهده دولت ایران دانست.

در شرایطی که ساعاتی پس از حادثه آتش‌سوزی مقامات در تهران از مدیریت بحران و خاموش کردن آتش خبر دادند، اما سخنگوی وزارت خارجه در اظهارات خود مدعی شده است که «ما گزارش‌ها از زندان اوین را با فوریت دنبال می‌کنیم.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های خود نوشت: «ما با دولت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در تماس هستیم. مسئولیت کامل امنیت شهروندان ما که به ناحق در بازداشت هستند، به عهده ایران است و آن‌ها باید فوراً آزاد شوند.»

این اظهارات در حالی است که همواره گزارش‌هایی از برخورد‌های وحشیانه پلیس آمریکا با زندانیان در این کشور منتشر می‌شود. اخیراً خبرگزاری فرانسه در گزارشی در مورد وضعیت زندانیان مسلمان در ایالت آلاسکا اعلام کرد، مسؤولان زندان اغلب آن‌ها را گرسنه نگه می‌دارند و در ماه رمضان نیز به آن‌ها غذا‌هایی می‌دهند که از گوشت خوک تهیه می‌شود.

زندان اوین یکی از زندان‌های مهم تهران است که علاوه بر اینکه سه بند امنیتی موسوم به دو الف، ۲۰۹ و ۲۴۱ در آن قرار دارد، برخی از مجرمان خاص از جمله مجرمان مربوط به جرایم امنیتی در این زندان نگهداری می‌شوند و به همین جهت همواره مورد توجه عناصر ضدانقلاب و دشمنان بوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار