مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

هنر باید جریان‌ساز و ایجاد گفتمان کند

سردار «ظفری» با تاکید بر اینکه هنر باید جریان سازی و ایجاد گفتمان کند، گفت: سوژه‌های هنری باید مرتبط با نیاز جامعه باشند و تبلور آن در جامعه مشهود باشد.
کد خبر: ۵۵۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ - 16October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امروز (یکشنبه) در جلسه جمع بندی ششمین جشنواره هنری فانوس استان همدان در جمع دبیران این جشنواره اظهار داشت: هنر و هنرمند باید برای مردم باشند و خروجی چنین جشنواره‌هایی باید در جامعه تبلور پیدا کند و هنر باید نجات بخش جامعه باشد‌. 

وی افزود: دفاع مقدس را اگر در زمان و جغرافیای خودش می‌دیدیم مطمئن باشید که اتفاق خاصی نمی‌افتاد، دفاع مقدس یک جریانی است که اثرات آن بعد از خودش به واسطه ابزاری همچون هنر باید مشهود شود‌.

هنر باید جریان‌ساز و ایجاد گفتمان کند

سردار ظفری با تاکید بر اینکه هنر باید جریان سازی و ایجاد گفتمان کند، تصریح کرد: ارزش‌های انقلابی اسلامی باید به نسل جوان معرفی شود و هر کس در جایگاه خودش باید  تفکری همچون تفکر شهید سلیمانی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سوژه‌های هنری باید مرتبط با نیاز جامعه باشند و تبلور آن باید در جامعه مشهود باشد، متذکر شد: سوژه‌های زیادی داریم که پنهان هستند و باید به آن‌ها پرداخته شود.

هنر باید جریان‌ساز و ایجاد گفتمان کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه بدون ساختار و ایجاد انجمن‌های مختلف هنری نمی‌توانیم در این بخش جریان‌سازی کنیم متذکر شد: این جشنواره شروع یک کار نو است تا بتوانیم به این نوع جشنواره‌ها پروبال بدهیم و هر ماه یک جشنواره متناسب با فصل‌های سال داشته باشیم‌.

هنر باید جریان‌ساز و ایجاد گفتمان کند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار