دبیر کنگره شعر وحدت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شعر وحدت نیاز امت اسلامی است/ دبیرخانه دائمی کنگره ایجاد شد

حجت‌الاسلام محمد‌زمانی توجه به شعر وحدت را برای امت اسلامی ضروری دانست و گفت: دبیرخانه دائمی کنگره ملی شعر وحدت ایجاد شده است که امیدواریم این اقدام بتواند زمیه تولیدات ادبی وحدت آفرین را فراهم سازد.
کد خبر: ۵۵۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 17October 2022

شعر وحدت نیاز امت اسلامی است/ دبیرخانه دائمی کنگره ایجاد شدحجت‌الاسلام والمسلمین«جواد محمد‌زمانی» شاعر و دبیر کنگره ملی شعر وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به ضرورت برگزاری این کنگره ادبی پرداخت و با تاکید براینکه امت اسلامی امروزه با توجه به دسیسه‌های دشمنان بیش از هر زمانی نیازمند وحدت است، اظهار داشت: اخیرأ تحقیقی درخصوص شعر وحدت در ادبیات فارسی انجام دادیم و شاهد بودیم در این زمینه بعد از اقبال لاهوری ما در زمینه شعر وحدت اتفاق درخور توجهی نداریم. 

حجت‌الاسلام محمدزمانی به تشریح ابعاد مختلف کنگره ملی شعر وحدت پرداخت و با بیان اینکه این رویداد ملی تنها به زبان فارسی برگزار خواهد شد درحالی که امکان پرداختن به شعر وحدت به زبان‌های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: امسال با وجود اتفاقات ناگواری که در کشورمان شاهد بودیم اما این کنگره از سوی شاعران جوان و پیشکسوت مورد استقبال قرار گرفت. 

این شاعر برجسته فعالیت مستمر در زمینه شعر وحدت را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: با پشتیبانی‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی صورت داده است ما دبیرخانه دائمی شعر وحدت را تاسیس کردیم که امیدواریم مایه‌ی همبستگی و وحدت هرچه بیشتر شاعران و امت مسلمان باشد. 

حجت‌الاسلام محمدزمانی درخصوص برنامه‌های این کنگره مهم ملی در دوره‌های آینده گفت: برنامه‌های متعدد و متنوعی را برای کنگره ملی شعر وحدت پیش‌بینی کرده بودیم تا در دوره اول برگزار شود اما اتفاقات اخیر کشورمان موجب شد این برنامه‌ها را به زمان دیگری موکول کنیم.

دبیر کنگره ملی شعر وحدت افزود: برگزاری شب شعرهای وحدت با حضور شاعران مهم و برجسته در استان‌های مختلف، موضوع آموزش و توانمندسازی شاعران جوان، اهتمام در چاپ مجموعه‌های ادبی با موضوع وحدت ازجمله‌ی برنامه‌هایی است که پیش‌بینی شده است و تلاش داریم برای اجرایی شدن آن‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار