به مناسبت روز عصای سفید؛

ویژه برنامه «تجلی اندیشه‌های بینا» در همدان برگزار شد

به مناسبت روز عصای سفید ویژه برنامه «تجلی اندیشه‌های بینا» بزرگداشت شاعر روشن دل «روح‌القدس همدانی» در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ - 17October 2022

ویژه برنامه «تجلی اندیشه‌های بینا» در همدان برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، ویژه برنامه «تجلی اندیشه‌های بینا» بزرگداشت شاعر روشن دل «سیدابوالحسن روح‌القدس‌همدانی» با حضور خانواده مرحوم روح ‌القدس، اعضای نابینای کتابخانه مرکزی همدان، «عاطفه زارعی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، «میثاق گودرزی» رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور، «مسعود طاهری‌عضد» شاعر و دبیر محفل ادبی هگمتانه امروز (دوشنبه) در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

«عاطفه زارعی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین اظهار داشت: کتابخانه مرکزی همدان دارای بخش نابینان و کم بینایان است که به بینادلان خدمات ارائه می‌دهد. در واقع می‌خواهیم بگوییم که محدودیت‌هایی که بر اثر معلولیت ایجاد می‌شود، مانع از انجام کار نیست و هدف توانبخشی و توان‌افزایی مددجویان است. بسیاری از ویژگی‌های بینادلان را افراد بینا ندارند. دیدن و درک کردن بسیاری از مسائل نیاز به چشم دل دارد.

وی افزود: هدف ما این است که بتوانیم به بینا دلان کمک کنیم که استعدادهای خود را شناخته و آنها را به جامعه نشان دهیم. بینادلان در حوزه ادبیات، آموزه‌های دینی و علمی می‌توانند بدرخشند. از خانواده‌های بینادلان  می‌خواهیم به مشارکت اجتماعی این قشر از جامعه که سرشار از توانایی هستند؛ کمک کنند. 

زارعی تصریح کرد: از همه افرادی که در حوزه تولید کتاب گویا برای بخش نابینایان و خدمات داوطلبانه‌ای همراه ما هستند در هفته کتاب تقدیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم ابوالحسن روح‌القدس نمایانگران توانایی بینادلان است. شعر و آثار او تسلی خاطر و آرام جان شنونده و خواننده است. خدمات روح‌القدس به فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی قابل تقدیر است. امروز با بزرگداشت این شاعر بزرگ به دنبال ارج نهادن به بینادلان هستیم. تمام تلاش ما برای افزایش خدمات به این قشر مهم است.

سیدابوالحسن روح‌القدس، در سال ۱۳۲۰ در شهر اسدآباد به دنیا آمد. وی که بازنشسته آموزش و پرورش بود با حضور در محافل ادبی همدان، جای خود را در میان ادبا و شاعران همدانی باز کرد و با توجه به تسلط به شعر عاشورایی در هیئت های حسینی نیز جایگاه یافت. وی در انجمن های ادبی همدان حضور پررنگی داشت و اشعار زیادی از او به یادگار مانده است. این شاعر مجموعه‌های شعر «گلبانگ عارفان»، «فیض روح‌القدس» و «نوش از تو و نیش از من» را در دوران حیات خود به زیور طبع  آراست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار