همزمان با فرارسیدن روز عصای سفید انجام شد؛

تشرف ۱۲۰۰ نفر از روشندلان سراسر کشور به حرم امام رئوف

به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، مراسم گرامیداشت روز عصای سفید با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر از روشندلان سراسر کشور در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ - 15October 2023

تشرف ۱۲۰۰ نفر از روشندلان سراسر کشور به حرم امام رئوفبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم گرامیداشت روز عصای سفید صبح امروز با حضور بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از روشندلان سراسر کشور در رواق امام خمینی (ره) به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار ‌شد.

این مراسم با قرائت قرآن کریم با نوای «پوریا علی‌پور» و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) با صدای «علی ملائکه» از مداحان برجسته حرم مطهر رضوی آغاز ‌شد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام «عباس فرازی‌نیا» مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی اظهار داشت: همه ما امروز باید خدا را شاکر باشیم که به مقام و عنوان زائر در این بارگاه منور رسیده‌ایم.

وی افزود: امام رضا (ع) مظهر سریع الرضایی خداست. هر کس در این دنیا بخواهد از نعمت‌های الهی به مقام رضا و رضایت برسد واسطه این فیض امام هشتم (ع) است. از همین رو شما امروز به حرم امامی مشرف شدید که واسطه رضایت خلق از خداست.

مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: روشندلان در این روز که به نام شما مزین به روز عصای سفید است به حرم مشرف شدید که برخی با کوته فکری تصور می‌کنند اینجا مقبره است، اما این بارگاه منور سه شأن و جایگاه دارد.

فرازی‌نیا گفت: امام رضا (ع) به عالم آل محمد (ع) شهرت دارند و از همین رو اینجا دانشگاه با عظمت امام رضا است و زائر محضر امام کسب علم و معرفت و ادب می‌کند و درس زندگی و ادب را در مسیر بندگی خدا به انسان می‌دهد.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: حرم پناهگاه رضوی است وقتی انسان در زندگی به بن بست‌هایی برسد در این مکان حضور یافته و حاجت خود را می‌گیرد. اگر صلاح باشد حاجت خود را می‌گیرد و اگر نباشد صبر به او عطا می‌کند.

وی به شأن دیگر حرم مطهر اشاره کرد و بیان داشت: این بارگاه نورانی درمانگاهی ویژه است، در این مکان مقدس دردهای بی‌درمان، درمان شده و تاکنون پرونده‌هایی بسیاری از شفایافتگان تشکیل شده است.

همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم و مدیحه‌سرایی «علی ملائکه» از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در پایان این مراسم این گروه از زائران از خوان با برکت حضرت رضا (ع) بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها