تأثیر کرونا بر روند گسترش فقر در جهان

فقر در جهان در حال حاضر به طور هشدارآمیزی در حال افزایش است.
کد خبر: ۵۵۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ - 18October 2022

تاثیر کرونا بر روند گسترش فقر در جهان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، کرونا تأثیر عمیقی بر سلامت و رفاه در سراسر جهان داشته است و این آمار همچنان روندی رو به رشد دارند.

در سال ۲۰۲۰ تعداد افراد فقیر در جهان با افزایشی ۷۰ میلیون نفری مواجه شد این در حالی است که این رقم برای سال ۲۰۲۱ حدود ۴۳ میلیون نفر بوده است.

در سال ۲۰۲۲، اگر همه خانوار‌ها یک رشد درآمدی برابر با رشد حساب‌های ملی داشته باشند، انتظار می‌رود ۶۶۷ میلیون نفر در فقر شدید زندگی کنند؛ این رقم معادل ۷۰ میلیون نفر بیشتر از آن چیزی است که برای سال ۲۰۲۲ قبل از همه‌گیری کرونا پیش‌بینی شده بود.

به گزارش «lboro.ac»، اما فقر در جهان بیشترین تاثیر را بر کودکان دارد؛ آمار منتشر شده توسط ائتلاف پایان فقر کودک نشان می‌دهد که ده‌ها میلیون کودک در سال گذشته در فقر زندگی می‌کردند.

سطح فقر کودکان در دهه گذشته به طرز نگران کننده‌ای بالا باقی مانده است؛ تنها سالی که سطح فقر کودکان بیش از یک درصد از سال ۲۰۱۰ کاهش یافت، سال ۲۰۲۰ بود.

بر اساس برآورد‌های بانک جهانی، کرونا در سال ۲۰۲۰، ۹۷ میلیون نفر دیگر را به فقر شدید کشاند؛ بانک جهانی تاکید می‌کند که «هنوز چیز‌های زیادی وجود دارد که در مورد تأثیر آن بر فقر جهانی نمی‌دانیم.»

بر اساس گزارش بانک جهانی، حدود ۹.۲ درصد از جمعیت جهان یا ۶۸۹ میلیون نفر در فقر شدید زندگی می‌کنند.

کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند اغلب به آموزش با کیفیت دسترسی ندارند؛ گاهی اوقات به این دلیل است که مدارس با کیفیت کافی وجود ندارد، والدین آن‌ها قادر به پرداخت هزینه‌های مدرسه نیستند، یا به این دلیل که خانواده‌های فقیر به فرزندان خود برای کار نیاز دارند.

بدون آموزش با کیفیت، کودکان در شرایطی رشد می‌کنند که قادر به تأمین مخارج فرزندان خود نیستند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار