هلاکت ۱۵۰ سرکرده داعش در سال ۲۰۲۲ توسط ارتش عراق

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: داعش با از دست دادن ۱۵۰ تن از سرکردگان خود، توانایی فرماندهی خود را از دست داده است.
کد خبر: ۵۵۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ - 19October 2022

هلاکت۱۵۰ سرکرده داعش در سال ۲۰۲۲ توسط ارتش عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق با اشاره به افزایش تسلط نیرو‌های امنیتی بر این کشور، اظهار داشت: طی سال ۲۰۲۲، ۱۵۰ تن از سرکردگان گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و این گروه تروریستی، توانایی فرماندهی و کنترل خود را بر مناطق مرزی سوریه از دست داده است.

الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق افزود: فرماندهی عملیات مشترک با همه گروه‌های امنیتی در عراق برای تعقیب بقایای تروریست داعش همکاری می‌کند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق ادامه داد: خطوط دفاعی عراق در مرز با سوریه تقویت شده است و علاوه بر موانع بتنی و برج‌های مراقبت، دو خط دفاعی قرار دادیم که خط اول با فرماندهی مرزبانان و خط دوم با فرماندهی ارتش عراق مدیریت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل بالا رفتن امنیت مرز‌های عراق و سوریه، هماهنگی امنیتی زیاد بغداد با دمشق است که به خنثی کردن تلاش‌های گروه تروریستی داعش کمک فراوانی کرده است.

مسئله تردد تروریست‌های داعش که در نقاط بیابانی در مرز عراق و سوریه حضور دارند از اصلی‌ترین چالش‌های عراق در مبارزه با تروریسم است. زیرا عراق بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار