استاندار مازندران تأکید کرد؛

لزوم بازخوانی فرهنگ «غدیر» و «نهج البلاغه» در مدارس

«حسینی‌پور» بر لزوم بازخوانی و توجه به فرهنگ غدیر و آموزه‌های نهج البلاغه از سطوح ابتدایی در مدارس تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ - 19October 2022

لزوم بازخوانی فرهنگ «غدیر» و «نهج البلاغه» در مدارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در نخستین کنگره بین المللی راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان که در پردیس نیروی انتظامی استان مازندران برگزار شد با اشاره به میزبانی استان مازندران از این کنگره فراملی، به پیشینه استان مازندارن در تشکیل حکومت علوی اشاره کرد و اظهار داشت: پرداختن به حقایق معرفتی اسلام عزیز و معارف عمیق مسئله غدیر و ترویج نهج البلاغه اقدامی ارزشمند است.

وی با عنوان اینکه مسئله غدیر بعنوان یکی از نمود‌ها و پرداختن به اسلام به امر مبتنی به ولایتی است که در جای جای نهج البلاغه به آن تاکید شده است، ادامه داد: غدیر میراثی است از امت اسلامی و شیعیان مولی علی (ع) برای عبور از فتنه‌های دنیای امروز و نیاز به بازخوانی دارد.

حسینی‌پور با بیان اینکه منویات امام علی (ع) در زمامداری، حکمت، معرفتی و ... نشان از وسعت علمی امام اول شیعیان دارد، بیان  داشت: نهج البلاغه یک مجموعه کامل برای ساخت و تربیت یک انسان کامل است.

وی با بیان اینکه آنچه امت اسلامی باید به آن توجه کنند مسئله غدیر است و باید این مسئله مهم را در بخش‌های سیاسی، علمی و... مورد توجه و تامل قرار دهند، گفت: یاید هر سال شاهد رشد مقالات علمی در حوزه غدیر و نهج البلاغه باشیم.

حسینی‌پور با بیان ینکه غدیر به تنهایی یک فرهنگ و رسانه است و باید افق‌های مدیریت اسلامی به پشتوانه فرهنگ غدیر باید ترسیم شود، گفت: باید بپذیریم دچار غفلت‌های عملی در بحث مطالعه نهج البلاغه شده‌ایم و افق مدیریتی ما می‌تواند به برکت نهج البلاغه ترسیم شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز نسل نو خواستار پیاده سازی حکومت عدل علوی هستند، اذعان داشت: توجه به غدیر و آموزه‌های نهج البلاغه باید از سطوح ابتدایی در مدارس بازخوانی شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرکز ثقل تفکرات امت اسلام است و برگزاری این کنگره‌های بین المللی می‌تواند دل‌های مسلمانان جهان را به هم نزدیک کند، ادامه داد: مسلمانان جهان نباید اجازه دهند دشمن مشترک‌مان با تحریک احساسات سود ببرد بلکه باید با بصیرت افزایی شاهد وحدت مسلمین باشیم.

وی با بیان اینکه با رصد انتظارات عمومی مردم چیزی فراتر از نامه علی (ع) به مالک اشتر نیست، گفت: مراکز علمی و نخبگانی ما باید نسبت به معرفی سیاست‌های علی (ع) در نهج البلاغه برای حکومتداری تلاش کنند.

حسینی‌پور حضور ارزشمند اندیشمندان دنیا را در این کنگره زمینه ساز ایجاد وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: امروز مسئله غدیر و الگویی که از این واقعه پندآموز تاریخی متبادر می‌شود در همه بخش‌های علمی، اقتصادی و سیاسی و ... چراغ راه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار