دبیر نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان عنوان کرد؛

رقابت ۳۷۶ پژوهشگر در نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر

حجت الاسلام «ابراهیمی» گفت: ۳۷۶ پژوهشگر در نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۵۵۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ - 19October 2022

رقابت ۳۷۶ پژوهشگر در نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «عباسعلی ابراهیمی» دبیر نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان امروز در افتتاحیه این کنگره که در پردیس نیروی انتظامی استان مازندران برگزار شد، اظهار داشت: غدیر مطلق به فرد خاص نیست و در این برهه از زمان باید مبلغ غدیر باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه باطن دین،‌ قرآن و نبوت به ولایت برمی‌گردد و برای فهم درست قرآن باید به سیره ائمه اطهار (ع) توجه کرد، افزود: باطن دین باید از نهج البلاغه استخراج شود و باید با پیروی از سیره علی(ع) ولایتمداری را مشق کرد تا دسیسه‌ها و فتنه‌های استکبار خنثی شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان برگزاری این کنگره به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در سایت www.co_ghadir1401mazandaran.ir بارگذازی شده بود، اضافه کرد: این کنگره از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، شورای سیاست‌گذاری، سازمان اکو، بنیاد بین‌المللی غدیر و سایر نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد. 

وی آشنایی با فرهنگ غدیر به‌عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی، آشنایی با نهج‌البلاغه به‌عنوان گنجینه بیکران معارف اسلامی و گشودن افق‌های جدید با بهره‌گیری از سرچشمه‌های غدیر و نهج‌البلاغه را از اهداف این کنگره برشمرد و تصریح کرد: این کنگره در دو محور گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

این مسئول همچنین تأمین نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه به‌عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر، مقابله علمی با بحران‌های مختلف اجتماعی حاکم بر جوامع انسانی از منظر نهج‌البلاغه و گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه خوانی در جامعه را از دیگر اهداف این کنگره عنوان کرد. 

حجت‌الاسلام ابراهیمی، غدیر و پیام جهانیان، تبیین مبانی معرفتی فرهنگ غدیر در قرآن مجید به سیره معصومین، فرهنگ غدیر از نگاه متفکران و اندیشمندان غیرمسلمان، غدیر از منظر حضرت علی (ع)، نقش و رسالت رسانه‌ها در گسترش جهانی فرهنگ غدیر و مروجان و پژوهشگران شناسایی غدیر را از جمله محورهای این کنگره برشمرد.

دبیر نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان با تأکید بر اینکه باید غدیر را به‌عنوان الگوی حکومتی در جامعه و جهان معرفی کنیم، اذعان داشت: تبیین آموزه‌های نهج‌البلاغه و نقش نهج‌البلاغه در زندگی مسالمت‌آمیز در جهان معاصر از محورهای این همایش است.

این مسئول با عنوان اینکه ۳۰۲ مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است، عنوان کرد: هر مقاله با حضور دو داور ملی دانشگاهی و حوزوی داوری شده است و ۶۹ درصد مقالات رسیده از مازندران بود که ۵۱ درصد شرکت کنندگان از برادران و باقی صاحبان آثار از طیف خواهران بوده‌اند. 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه مقالات و آثار برگزیده این کنگره پس از ارزیابی نهایی توسط کمیته داوران، علاوه بر چاپ در قالب کتاب، به صورت پوستر نیز رونمایی می‌شود، گفت: به آثار برگزیده و منتخب این کنگره بین‌المللی جوایر نفیس و ارزشمندی اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۸مقاله منتخب شد و ۱۶۸مقاله در مرتبه دوم به عنوان چکیده مقاله مورد تایید هیات داوران قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ۳۷۶ پژوهشگر به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی دبیرخانه این کنگره مقاله ارسال کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار