مشاور وزیر بهداشت:

جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس خوش درخشید

سردار «فتحیان» گفت: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و زیر انواع بمباران‌ها خدمات بسیاری ارائه داد و خوش درخشید.
کد خبر: ۵۵۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ - 19October 2022

جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «نصرالله فتحیان» مشاور وزیر بهداشت امروز در یادواره شهدای مدافع سلامت و بهداری رزم استان قم که در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار داشت: دو نعمت سلامت و امنیت همواره مورد تاکید بوده اند و همیشه نیز مغفول مانده اند.

وی افزود: انسان تا زمانی که دارای سلامت است از آن غافل بوده و نمی‌داند چه نعمت بزرگی در اختیارش است، اما با بروز کوچک‌ترین مشکل متوجه این نعمت می‌شود.

پیشکسوت بهداری رزم دوران دفاع مقدس با مقایسه شاخص سلامت امید به زندگی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ابراز کرد: افزایش این شاخص در میان آقایان و بانوان کشور حاکی از توفیقات خیره‌کننده جمهوری اسلامی در بخش سلامت است.

وی بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی در زیر آتش بیش از یک‌میلیون مجروح را با دست‌خالی رسیدگی کردیم و با حداقل‌ها و نجات جان مجروحین و مصدومین کار بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس انجام دادیم.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی و کادر درمان در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و به‌عنوان شاهد عینی عرض می‌کنم قمی‌ها به‌ویژه رزمندگان لشکرعلی بن ابی‌طالب (ع) در چندین عملیات به فرماندهی شهید زین‌الدین سرنوشت‌ساز بودند.

سردار فتحیان یادآور شد: همه جوانان به آقا مهدی و ایشان نیز به امام و رهبر خویش و سیدالشهدا (ع) اقتدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان قسم‌خورده ملت بیش از همه با فرماندهان و رزمندگان جنگ دشمن هستند، خاطرنشان کرد: امروزه شهدای عزیز در جای‌جای خاک کشورمان خوش می‌درخشند و همه وام‌دار جانبازان و رزمندگان عزیز هستیم.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مجهزترین و کامل‌ترین بیمارستان‌ها در زمان جنگ همین بیمارستان‌های صحرایی بود، تأکید کرد: همچنین بعد از هشت سال دفاع مقدس کادر درمان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا خوش درخشیدند.

وی در پایان پا به کار بودن مردم و جوانان جهادی در دوران اپیدمی ویروس کرونا را شایسته تقدیر دانست و اظهار کرد: علیرغم وارد شدن دشمنی‌های سرسخت و خصمانه توانستیم سربلند بیرون بیاییم و قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از کادر درمان و سلامت کشور حاکی از سربلند شدن حوزه سلامت در زمان کرونا بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار