امیرعبداللهیان امروز به ارمنستان سفر می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در سفری رسمی وارد این کشور می‌شود و با مقامات آن دیدار خواهد کرد.
کد خبر: ۵۵۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ - 20October 2022

امیرعبداللهیان امروز به ارمنستان سفر می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، طبق اعلام سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه (۲۰ اکتبر) در سفری رسمی وارد این کشور می‌شود و با مقامات آن دیدار خواهد کرد.  

طبق توییت سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان، امیرعبداللهیان در این سفر با آرارات میرزویان همتای ارمنستانی خود و همچنین نخست‌وزیر و رئیس شورای ملی این کشور دیدار‌هایی خواهد داشت.

بنابر اعلام ایروان، جمعه (۲۱ اکتبر) هم وزرای خارجه ایران و ارمنستان در مراسم افتتاحیه سرکنسولگری ایران در کاپان شرکت خواهند کرد.

اخیراً نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به مواضع ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان گفت: ارمنستان حداکثر گام‌های عملی ممکن را برای تعمیق شراکت با ایران برمی‌دارد.

حسین امیرعبداللهیان هم در حاشیه هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با همتای ارمنستانی خود دیدار کرد و بار دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تغییر در مرز‌ها و ژئوپلتیک منطقه را یادآور شد.

فعالیت نخستین سرکنسول ایران در کاپان مرکز استان سیونیک ارمنستان اخیراً آغاز شد. آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان تصمیم ایران برای تأسیس سرکنسولگری در کاپان را نمود عینی اهتمام تهران به گسترش روابط با ایروان و تلاش برای حفظ صلح و ثبات در منطقه خواند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار