رئیس قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش:

نگاه شهید سلیمانی، نگاهی قرارگاهی و ساختارشکنانه است

خان‌محمدی گفت: نگاه شهید سلیمانی، نگاهی قرارگاهی، ساختار شکنانه، بین دستگاهی، انسجام با درون و ارتباط با خارج مجموعه است.
کد خبر: ۵۵۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰ - 20October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، جلسه قرارگاه استانی عدالت تربیتی با حضور «حمیدرضا خان‌محمدی» مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش و هیئت همراه و «نقی سیاهکالی مرادی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عصر امروز (پنجشنبه) در سالن کنفرانس ساختمان شهید قدرت اله چگینی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

«حمیدرضا خان‌محمدی» مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه اظهار داشت: قرارگاه عدالت تربیتی یکی از برنامه های اصلی وزارتخانه بوده و در مجلس نیز محوری ترین برنامه وزیر سه قرارگاهی است که با محوریت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی تشکیل شد.

وی گفت: محور کار جهادی و چند منظوره و ملموس که ما از نزدیک آن را در دوران حاضر لمس کرده باشیم، سردار شهید «قاسم سلیمانی» است. نگاه شهید سلیمانی، نگاهی قرارگاهی، ساختار شکنانه، بین دستگاهی، انسجام با درون و ارتباط با خارج مجموعه است. چه کسی همچون شهید سلیمانی در عالم توانسته است جبهه ای متحد از اقشار و ملل مختلف در کشوری ایجاد نماید. امروز نیز اگر هزاران برنامه ایجاد شود اما اگر به این نقطه نگرشی نرسیم نمی توانیم هیچ اقدام قرارگاهی انجام دهیم.

خانمحمدی اظهار کرد: امروز با نگاهی به حوزه کارمندی، این نکنه مشهود است که در بدبینانه ترین حالت، ساختارهایی است که دچار جریان لیبرالیستی شده و گاها مانع توسعه حوزه پرورشی در آموزش و پرورش شده، این در حالی است که در گذشته آموزش و پرورش از سوی مردم، با جمع آوری پول از خیرین مدرسه ساز، به نوعی شخصی سازی شده بود.

رئیس قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: موضوع مردمی سازی آموزش و پرورش از مهمترین ارکانی است که از سوی رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است. اگر بخواهیم اتفاقی رقم بزنیم باید نگرش و الگویمان همچون شهید سلیمانی باشد چرا که مکتب حاج قاسم نگاه قرارگاهی و اقدام جهادی است.

وی افزود: بی شک این نگاه غنی و پرمحتوا می تواند موجب پیشرفت در تمام شاخصه های آموزشی و پرورشی شود. لذا در موضوع قرارگاه نگرشمان را نسبت به موضوع باید تغییر دهیم. از همین رو ساختاری تشکیل داده ایم که مدیرکل به راحتی می تواند با تمام دستگاه ها و اقشار جامعه ارتباط ایجاد نماید.

خان‌محمدی تصریح کرد: این قرارگاه موضوعات مناطق کم برخوردار و چالش ها را پیگیری می کند. در حالی که در وزارت آموزش و پرورش مرکز رصد وجود ندارد و هنوز آیین نامه های آن از مرکز صادر نشده، اما در قرارگاه عدالت تربیتی امکان رصد وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم فعالسازی پروژه بزرگ ایران مهارت تصریح کرد: متاسفانه پروژه بزرگ ایران مهارت غیرفعال است در حالی که این پروژه نقش مهمی در مهارت و تولید داشته است. مهارت و تولید را در قرارگاه شکل دادیم تا بتوانیم ۱۰۰ هنرستان را در جوار واحد‌های تولید و شهرک های صنعتی ایجاد نماییم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزان با هوش و باانگیزه از طریق رصد همین پروژه ایران مهارت، می توانند ظرفیت بسیار مناسبی در راستای توسعه و ترقی واحد‌های تولیدی باشند.

خان‌محمدی در پایان با اشاره به موضوع کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی عنوان کرد: نقش افرینان اصلی این جریان، معلمان و مدیران هستند. آموزش مدیران در دو حوزه مهارت های مدیریتی و مهارت های رویکرد جهادی(فرهنگ جهادی) صورت می گیرد. وقتی قلب و فکر مدیر مدرسه که مغز متفکر مدرسه است جهادی، پیش رونده و متعالی باشد، قطعا موجب حرکت و تعالی سایر ارکان مدرسه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها