کتاب «مست لبخندت» رونمایی شد

کتاب «مست لبخندت» ویژه معرفی شهید والامقام «سید حسن مشکاتی» در اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم رونمایی شد.
کد خبر: ۵۵۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ - 21October 2022

کتاب «مست لبخندت» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، کتاب «مست لبخندت» ویژه معرفی شهید والامقام «سید حسن مشکاتی» روز پنجشنبه طی مراسمی در آمفی تئاتر اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم رونمایی شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام «حمیدرضا مهدوی ارفع» راوی دفاع مقدس و کارشناس حوزوی در سخنانی با تبریک سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم، به بیان فراز‌هایی از اهمیت دختر در قرآن کریم پرداخت.

همایش با شعرخوانی اقدامی از شاعران آیینی در وصف قم و حرم فاطمه معصومه (س)، خاطره‌گویی یکی از خادمان حرم مطهر کریمه اهل بیت (س)، اجرای سه سرود توسط گروه عابس و مدیحه‌سرایی سید علی حسینی‌نژاد از بخش‌های مراسم بود.

همچنین مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم نیز در سخنانی، با قدردانی از همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، تداوم همکاری‌های مشابه را موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کتابخوانی دانست.

در پایان، کتاب «مست لبخندت» ویژه معرفی بسیجی شهید سید حسن مشکاتی، با حضور خانواده شهید و زهرا عسگری گردآورنده و نویسنده کتاب و نیز ریحانه غلامیان مدیر امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم رونمایی شد.

در بخشی از متن کتاب آمده است:

«همزمان با تشییع پیکر سید حسن، پیکر یک مجاهد عراقی را هم تشییع می‌کردند. عکس روی تابوتش، با همان پیراهن فوتبالی و خنده همیشه بر لبش بود. می‌گویند کسی که از دنیا دل بکند، تابوتش سریع می‌رود، معطل نمی‌کند. این پیکر هم با شتاب می‌رفت! اصلاً روی دست نمی‌ماند. به‌جای اینکه مردم پیکر را ببرند، سید حسن مردم را هدایت می‌کرد و راهنمای بردن آن‌ها شده بود. سید حسن به قبر دو طبقه‌ای در شیخون رسید. او زودتر از شهید مجاهد عراقی به خانۀ جدیدش رسیده بود. این قبر دو طبقه بود و طبقۀ پایینی نصیبش شده بود. قبل از شهادتش می‌گفت: «می‌خوام عین جدّم صورتم روی خاک باشه و بمیرم»؛ و شد همانی که می‌خواست. البته در ظاهر روی زمین افتادن است، در باطن ملائک بال‌هایشان را پهن زمین می‌کنند تا فرزندان زهرا (س) بر بالشان جای بگیرند. در ظاهر درد کشیدن است، اما به لحظه نمی‌کشد که طعم دل‌نشین و توصیف‌نشدنی این وصال را می‌چشند. لبخند آخرش گواه این موضوع است. خدا برایش پشت سر هم جور می‌کرد. دل خدا را برده بود و خدا هم برایش مایه می‌گذاشت! شهدای روحانیت، به‌ویژه شهدای هفت‌تیر را خیلی دوست داشت. پیکرش هم همسایه شهدای روحانی شد. هر چه می‌خواست شد و همه این خواستن‌ها را از معشوقش داشت.»

سیدحسن مشکاتی متولد تیرماه ۱۳۴۱ در قم بود که با سمت فرماندهی گردان بسیج در سرپل ذهاب کرمانشاه به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید مشکاتی پس از چند سال مفقودیت، در سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم تشییع شد و رونمایی از کتاب خاطرات آن شهید عزیز نیز در چنین روزی صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها