مدیر حوزه علمیه استان مازندران:

فرهنگنامه شهدای روحانی استان مازندران به چاپ رسید

حجت‌الاسلام «فلاح» گفت: فرهنگنامه شهدای روحانی استان مازندران به چاپ رسید و بزودی رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ - 30October 2022

فرهنگنامه شهدای روحانی استان مازندران به چاپ رسیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «جواد فلاح» مدیر حوزه علمیه استان مازندران امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس از آمادگی این مرکز از بازدید طلاب و روحانیون استان و خانواده‌های آنان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: یادواره شهدای روحانی استان و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا پانزدهم آبان برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، حمایت از پایان نامه‌ها در حوزه شهدا از جمله برنامه‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه در ایام کرونا روحانیون و طلاب بیش از ۴ هزار فوتی کرونایی را تغسیل و تدفین کردند، بیان کرد: ظرفیت‌های موجود در حوزه علمیه بالاست و در خدمت شهدا هستیم و طلاب پای کار هستند.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید فرهنگ شهدا را در مدارس نهادینه کنیم، تبه حذف عکس افتخارات از کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: عکس شهید فهمیده و رئیسعلی دلواری و میرزاکوچک خان جنگلی و ستارخان و باقرخان و شیخ فضل الله نوری و آیت الله مدرس و امیر کبیر را برداشتند و نتیجه امضای سند ۲۰۳۰ است.

مدیر حوزه علمیه استان مازندران اظهار داشت: باید برنامه فوق العاده برای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های علمه داشته باشیم و این فرهنگ را به دیگران انتقال دهیم.

حجت الاسلام فلاح بیان کرد: فرهنگ نامه شهدای روحانی در هزار جلد به چاپ رسید و به همراه دو کتاب از شهدای شمالی در یادواره شهدای روحانی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها