معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش:

لازمه انجام فعالیت اقتصادی «امنیت» است

امیر دریادار «بلوچ» با تأکید بر لزوم تأمین امنیت در اقیانوس هند گفت: لازمه انجام فعالیت اقتصادی، برقراری امنیت است.
کد خبر: ۵۵۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ - 21October 2022

لازمه انجام فعالیت اقتصادی در گرو داشتن امنیت استبه‌ گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «بابک بلوچ» در سومین نشست کارگروه امنیت دریایی آیونز که با حضور کشور‌های عضو اجلاس آیونز و به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد برای کشور‌های ساحلی فرصت بزرگی برای پیشرفت محسوب می‌شود که بهره‌برداری صحیح از آن افزایش ثروت ملی و رفاه را به دنبال خواهد داشت و این مهم در سایه وجود امنیت پایدار و همه‌جانبه رقم خواهد خورد.

امیر بلوچ افزود: بین میزان تولید ناخالص ملی کشور‌ها و امنیت رابطه مستقیم وجود دارد؛ لذا کشور‌ها می‌کوشند با اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم تولید ناخالص ملی خود را افزایش دهند که لازمه این فعالیت اقتصادی در تجارت و جابه‌جایی کالا، امنیت است.

معاون هماهنگ‌کننده نداجا ضمن مهم خواندن مسئله تأمین امنیت اقیانوس هند، بیان کرد: با به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها می‌توانیم امنیت و آرامش خاطر را نه‌تنها برای ناوگان‌های تجاری کشور‌های خود بلکه برای تمامی جهانیان به ارمغان آوریم.

وی تصریح کرد: امروزه امنیت اقتصادی به جدی‌ترین نگرانی دولت‌ها تبدیل شده‌اند که نتیجه اصلی آن گرایش به سمت همکاری‌های چندجانبه به‌ویژه همکاری‌های صلح‌طلبانه‌ی دفاعی است که گرئهمایی آیونز نمونه‌ای بارز در این‌خصوص است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: نقش اقیانوس هند و تنگه‌ها و آبراه‌های مرتبط با آن برای تداوم رشد تمام ملت‌ها به‌ویژه کشور‌های منطقه‌ای بر کسی پوشیده نبوده و لزوم تأمین امنیت آن توسط خود کشور‌های منطقه نیز غیر قابل‌چشم‌پوشی است.

وی تقریب افکار و تأکید بر اشتراکات و اقدامات را بهترین روش برای داشتن اقیانوسی امن و اقتصادی فراگیر و پویا دانست و تأکید کرد: کشور‌های حاشیه این اقیانوس اولین منتفعان ایمنی و امنیت منطقه هستند؛ بنابراین مسئولیت مشترک تمام کشور‌های حاشیه این پهنه آبی این است که با هم‌افزایی و همکاری بدون دخالت کشور‌های فرامنطقه‌ای محیطی مطلوب در منطقه به وجود بیاورند.

دریادار بلوچ در پایان عنوان کرد: می‌توانیم با بهره‌گیری از خرد جمعی و تقویت روح برادری به سمت هم‌گرایی و تأمین منافع جمعی در سطوح بالا در اقیانوس هند پیش برویم و امنیت را همچون مرواریدی درخشان به مردمان کشورمان هدیه دهیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار