رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

علم و دانش شاه‌کلید پیشرفت کشور است

حجت‌الاسلام محمدحسنی علم و دانش را شاه‌کلید پیشرفت کشور دانست و گفت: تنها راه کم‌تر شدن فاصله کشور‌ها با جوامع پیشرفته، ارتقای سطح علم و دانش است.
کد خبر: ۵۵۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ - 21October 2022

تربیت افسران جنگ نرم از مهمترین رسالت‌های اساتید دانشگاه‌های ارتش است/علم و دانش، شاه‌کلید پیشرفت کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین همایش جهاد تبیین ویژه استادان دانشگاه‌های افسری آجا که با حضور امیر سرتیپ «شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش برگزار شد، به اهمیت و جایگاه علم در پیشرفت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه علمی، یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین گروه‌های مرجع سرنوشت‌ساز در کشور است و باید به آن، اهتمام جدی ورزید.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: از جامعه علمی انتظار می‌رود تا با تربیت دانشجویانی در تراز انقلاب اسلامی ایران، موجبات دستیابی جامعه به اهداف متعالی خود را فراهم سازند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه جهاد تبیین، تناسب عملکرد میان دین و علم است، گفت: باید دین و علم را همسو متناسب با هم، به دانشجویان آموخت و اگر این دو به موازات هم مورد توجه قرار نگیرند، پیامد‌های خطرناکی را در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا که دانشگاه‌های افسری ارتش را کانون علم و جهاد دانستند، افزود: آن‌چه که روز به روز بیش‌تر در محیط این دانشگاه‌ها استشمام می‌شود، عطر معنویت، تدیّن و علم است که موجب شده تا محیط دانشگاه‌های افسری ارتش، محیطی دینی و علمی باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه علم و دانش، شاه‌کلید پیشرفت کشور است، تصریح کرد: تنها راه کم‌تر شدن فاصله کشور‌ها با جوامع پیشرفته، ارتقای سطح علم و دانش است و بی شک شما اساتید، نقشی جدّی در ارائه دانش با عیار بالا دارید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: باید توسط اساتید به دانشجویان دلگرمی داده شود؛ چرا که ممکن است برخی دانشجویان به نقش جایگاه علم در پیشرفت کشور به خوبی پی نبرند. جهاد تبیین نیز در پی این است تا حرمت و جایگاه علم بیان شود و اساتید این عرصه وظیفه دارند تا این عظمت را به دانشجویان نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه علم دیربازده است، ولی در تاریخ ماندگار خواهد ماند، عنوان کرد: اساتید باید این دیربازدهی را برای دانشجویان دلپذیر کنند تا آن‌ها با انگیزه باقی بمانند و به عنوان قوه عاقله کشور، پیشرفت و آینده را تضمین کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تأکید بر لزوم تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری افراد جامعه بیان کرد: باید با تقویت این روحیه و ارتقای نقاط قوت خود، امانت‌های شهدا را حفظ کنیم و موجب یکپارچگی، استقلال و حفظ هویت ملی و معنوی شویم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به مسئولیت سنگین جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: حفظ هویت ملی که شامل دین، مذهب و آداب و رسوم است، طبق منویات مقام معظم رهبری با تربیت نسل غیرتمند دین‌دار و دارای شخصیت ممتاز و جریان‌ساز ممکن می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در پایان با بیان اینکه تربیت افسران جنگ نرم از مهمترین رسالت‌های اساتید دانشگاه‌های ارتش است، خاطرنشان کرد: اساتید، پیشتازان مقابله با جنگ نرم دشمنان هستند؛ چرا که بی شک شیوه بیان و تدریس آنان، نقش چشمگیری در تربیت افسران تراز نظام اسلامی دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها