امام جمعه زنجان تأکید کرد؛

لزوم پرداختن به جهاد تبیین در مقابله با جنگ نرم دشمنان

حجت‌الاسلام «خاتمی» با تأکید بر لزوم پرداختن به جهاد تبیین در مقابله با جنگ نرم دشمنان، گفت: شناخت حق و صبوری برای تحقق حق، از الزامات مقابله با جنگ نرم است.
کد خبر: ۵۵۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ - 21October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «علی‌ خاتمی» امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، با تاکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی شد.

حجت‌الاسلام با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور، افزود: ده‌ها دستاورد و پیشرفت به یُمن این انقلاب حاصل شد که محصول روحیه انقلابی و احساس مسئولیت جمعی بود و همین مسئله، دشمن را می‌ترساند.

امام جمعه زنجان به تبدیل ایران به بازار بزرگ منطقه با وجود ۱۵ همسایه اشاره کرد و ادامه‌ داد: وجود سواحل طولانی و ارتباطات زمینی و دریایی و استفاده از این ظرفیت‌ها بعد از انقلاب، موجب تبدیل ایران به قدرت منطقه شده‌ است.

وی با بیان‌ اینکه بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود خوب بوده، اما کافی و مطلوب نیست، تاکید کرد: باید از استعدادها، ظرفیت و پتانسیل موجود در کشور به بهترین نحوه بهره‌ گیریم.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به شهادت یادگار امام توسط رژیم منفور پهلوی و اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون، اضافه‌ کرد: آمریکا در هر دوره‌ای دشمنی خود را بر ما آشکار کرده است و بعد از همه این اتفاقات، به صراحت می‌توان گفت که هرگز دلسوز ایران و مردمان این سرزمین نبوده و نیست.

امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم پرداختن به جهاد تبیین در مقابله با جنگ نرم دشمنان، بیان‌ کرد: نمازهای جمعه، محلی برای این روشن‌گری است که براساس درک هر سطح فکری و علمی باید مسائل بیان‌ شود.

وی با بیان اینکه جنگ نرم هوشیاری بیشتری می‌خواهد، تشریح‌ کرد: رهبر انقلاب اسلامی به آحاد جامعه به‌خصوص جوانان تاکید دارند که در برابر جنگ نرم، هوشیار باشند و حقایق را بشناسند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به بهره‌گیری دشمنان از ابزار دروغ و تبلیغ، تشریح کرد: دشمنان با انتشار انبوه حرف‌های خلاف واقع و دروغ سعی دارند که فضای جامعه را دگرگون و مشکلات را بزرگ‌نمایی کنند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه باید مردم در رابطه با فوت مرحومه امینی آگاه باشند، اذعان کرد: سوزاندن قرآن و مسجد راه درستِ بیان اعتراض نیست. برخی از جوانان با تاثیرپذیری از فضای مجازی و شنیدن دروغ‌های دشمنان، اعتراض خود را به شیوه نادرستی بیان‌ می‌کنند.

وی با اشاره به حیله دشمن در ناامید کردن نسل جوان از آرمان‌های انقلاب، افزود: هزاران جنایت آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و انگلیس را کسی جواب نمی‌گوید، اما این التهاب را در جوانان ما ایجاد می‌کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره به برخورد هیجانی و بدون آگاهی برخی از افراد با موضوعات، ادامه‌ داد: دو سال‌ مجازی بودن تعاملات، تاثیرات نامطلوبی بر نسل جدید گذاشته و آنها به جای شناخت حق و حقایق به فضای مجازی اعتماد می‌کنند.

حجت‌الاسلام خاتمی معلمان، طلاب، دانشجویان و اساتید را افسران جنگ نرم دانست و ابراز کرد: در کنار تحصیل علم، رسالت ما این است که روشنگری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه جنگ نرم دو سلاح لازم دارد، اظهار داشت: شناخت حق و صبوری برای تحقق حق، از الزامات مقابله با جنگ نرم است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش بصیرت، آگاهی نسل جوان را مسئله مهمی دانست و خاطرنشان‌ کرد: با آرامش، استدال و منطق در پیشبرد جهاد تبیین باید حرکت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار