مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

گردآوری 4 هزار مدخل در حوزه دانشنامه دفاع مقدس خوزستان

سردار مرادحاجتی گفت: در زمینه تاریخ شفاهی رزمندگان خوزستان کار‌های ارزشمندی انجام شده و در حوزه دانشنامه نیز تاکنون ۴ هزار مدخل گردآوری شده است.
کد خبر: ۵۵۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷ - 22October 2022

گردآوری 4 هزار مدخل در حوزه دانشنامه دفاع مقدس خوزستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، جلسه هم اندیشی حوزه پژوهش و ادبیات دفاع مقدس استان خوزستان امروز با مدیریت سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان و با حضور «مهرداد نیکو» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از پژوهشگران و نویسندگان در اهواز برگزار شد.

سردار مرادحاجتی در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از روند چاپ و نشر در حوزه دفاع مقدس، خوزستان را پایتخت ادبیات دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: بسیاری از نویسندگان کشور، از جغرافیای حماسی خوزستان برای نوشته های خود الهام می گیرند این در حالی است که هنرمندان ما کمتر به این مسئله پرداخته اند.

وی افزود:۶۰ عنوان کتاب امسال باید در استان خوزستان به رشته نگارش و تحریر درآید و ۶۰ کتاب نیز به صورت صوتی منتشر شود و این نهضت باید با جهاد نوشتاری شما محقق شود. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان مشارکت سازمان برنامه و بودجه استان را در اجرای این اقدام ضروری خواند و گفت: تهیه و انتشار این تعداد کتاب به اندازه فعالیت چند نهاد و موسسه فعال است لذا ما به تنهایی قادر به تامین هزینه های آنان نیستیم و البته خرسندیم که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همکاری جهادی و برادرانه ای در حوزه دفاع مقدس دارند.

سردار مرادحاجتی یادآور شد: در زمینه تاریخ شفاهی نیز کار‌های ارزشمندی انجام شده و در حوزه دانشنامه نیز ۴ هزار مدخل گردآوری شده است.

وی متذکر شد: شرایط سنی و جسمانی یادگاران دوران دفاع مقدس اجازه نمی دهد که ما بیش از این زمان را از دست بدهیم لذا باید به تاریخ شفاهی و جمع آوری خاطرات سرعت ببخشیم و گنج درون سینه این عزیزان را استخراج کنیم که خدای ناکرده، شرمنده تاریخ نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها