یادداشت/

محبوبیت شهید لک‌زایی با خدمت خالصانه به اقشار مختلف مردم

حبیب لک‌زایی در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۱، پس از تحمل ۲۴ سال رنج ناشی از جراحات و مصدومیت‌های دوران جنگ، در حالی که بیش از ۶۳ ترکش در بدن داشت، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش در تهران درگذشت و پس از انتقال به زادگاهش، در حسینیه شهدا و در گلزار شهدای ادیمی به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۵۵۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ - 22October 2022

محبوبیت شهید لک‌زایی با خدمت خالصانه به اقشار مختلف مردمگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ جعفر لک‌زایی*؛ سلام و درود بی کران خداوند متعال بر شهدا بالاخص پدرم رحمت الله علیه.

صحبت من در مورد بخش دوم و پایانی عمر شهید حبیب لک‌زایی است لذا یک سری نکات مهم زندگی پربرکت ایشان را به صورت عنوان‌وار بیان می‌کنم:

در جامعه امروز که تک تک مردم ما درگیر دست و پنجه نرم کردن و مقابله با جنگ نرم و البته تهاجم فرهنگی و در بعد کلان، شبیخون فرهنگی هستند، ما نیازمند به یک الگو در مسیر پرفراز و نشیب و پر از سنگلاخ‌های ریز و درشت زندگی هستیم.

پدرم را به عنوان بزرگترین الگو و اسوه در اخلاق و کردار و اندیشه به جامعه معرفی می‌کنم. مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در مورد استفاده هیئت‌های اندیشه‌ورز به جای اتاق فکر اشاره کردند و گفتند یکی از وظایف این افراد بیان لایه‌های گوناگون بسیج از جنگ سخت تا جنگ نرم است.

شهید لک‌زایی در سن ۲۴ سالگی در دفاع از ولایت فقیه و کشور با حضور در جبهه حق علیه باطل به درجه رفیع جانبازی نائل شد و نیمه دوم زندگی را با جسم نیمه جان شروع کرد. وی خود را وقف سپاه کرده بود و با حضور در جایگاه‌های عالی سپاه و بسیج به ملت ایران، خدمات ارزنده و قابل توجهی ارائه کرد.

امام علی علیه السلام می‌فرمایند: «خودت را برای آنچه که خداوند بر عهده تو واجب کرده وقف دیگران نما». اکنون نیز قبل از اینکه بخواهم وارد بررسی دیگر ابعاد شخصیتی ایشان بشوم این نکته را یادآور می‌شوم که این بزرگوار از لحظه به لحظه عمر شریف خود که به تعبیر خودش «در وقت اضافه بود» استفاده کرد لذا وقتش را به بطالت نگذراند.

من سحرخیزی را به عنوان اولین ویژگی و اقامه نماز اول وقت و قرائت قرآن را به مراتب مهم‌ترین ویژگی شهید لک‌زایی می‌دانم. مسئولیت‌پذیری و تعهد به جامعه در تمامی امور کاری ایشان نمایان بود. ایشان در مسند یک مدیر در بنیاد مهدویت و ستاد احیاء امر بمعروف و نهی از منکر، استان سیستان و بلوچستان را به یک جایگاه ویژه در سطح کشور رساند. انتقال تفکر و اندیشه هم در قامت استادی دانشگاه به نسل جوان و تحصیل‌کرده از فعالیت‌های دیگر ایشان بود.

شهید لک‌زایی در سخنوری و احاطه کامل به مباحث فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، نظامی، جغرافیایی و... سرآمد بود. مسئولیت موسسه امدادگران عاشورا از دیگر فعالیت های آن شهید بود. نماینده ایثارگران استان در مجلس شورای اسلامی که در این حوزه هم خدمات ارزشمندی ارائه کرد. هم‌افزایی کاری در رابطه با مردم و ادارات برای پیشبرد اهداف هم از سری نکاتی است که شخصیت سردار شهید لک‌زایی را به یک شخصیت کاریزماتیک تبدیل کرد.

سرکشی مخلصانه به خانواده‌های ایثارگر از سویی و خانواده‌های کم بضاعت منطقه از سوی دیگر از جمله امتیازات روحی ایشان بود. در حوزه سپاه و بسیج نیز چندین سال به عنوان پاسدار نمونه انتخاب شد و از نظریه‌پردازان شاخص در این ارگان در سطح کشور بود. علی‌ای حال فقدان جسمانی ایشان که یکی از پایه‌های قدرتمند فرهنگی و نظامی در سطح کلان بود، روز به روز بر همگان محسوستر می‌شود.

* فرزند شهید حبیب لک‌زایی

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار