نماینده مردم در مجلس:

مدیریت وزارت صمت نگران‌کننده است

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: علیرغم آنکه برای شخص «فاطمی امین» احترام قائل هستم، اما شرایط وزارت صمت اصلاً خوب نیست، از این رو مجلس به وضع مبهم وزیر صمت رسیدگی خواهد کرد.
کد خبر: ۵۵۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ - 22October 2022

مدیریت وزارت صمت نگران کننده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احد آزادیخواه» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که آیا وزیر صمت ابقاء شده است؟ اظهار داشت: حقیقت این است که ما از عملکرد رضا فاطمی امین به عنوان وزیر صمت راضی نیستیم. من به عنوان یکی از نمایندگان مجلس می‌گویم اتفاقات ناخوشایندی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال رخ داده است.

وی افزود: این موضوع را در جلسه با محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور نیز مطرح کردم. متأسفانه واردات بی‌رویه برخی از کالا‌هایی که ممنوعیت واردات دارند و تولید داخلی آن‌ها را در کشور داریم از طریق معاونان وزارت صمت صورت می‌گیرد. این حجم از واردات آن هم در رابطه با کالا‌هایی که تولید داخلی دارند از طرف برخی از معاونین وزارت صمت واقعاً نگران کننده است.

حجت‌الاسلام آزادیخواه تصریح کرد: همچنین نوعی لجاجت در رویه و عملکرد این وزارتخانه مشهود است که بر سطح مدیریت در این حوزه سایه انداخته است. این موضوع نیز جای نگرانی دارد چرا که در عملکرد تأثیر خواهد گذاشت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس در پاسخ به این پرسش که چه مصادیقی از واردات بی رویه در دست دارید؟، عنوان کرد: این موضوع مصادیق بسیاری دارد. برای مثال در حوزه صنایع سلولزی حدود ۴۵ کارخانه و واحد تولید داخلی داریم که در حال تأمین صد درصد نیاز داخلی کشور هستند.

وی ادامه داد: علیرغم فعالیت واحد‌های تولید داخلی در حوزه سلولزی و تولیدات کافی آنها، نامه محرمانه‌ای از طرف آقای برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت مبنی بر «رفع ممنوعیت واردات» در این حوزه ارسال شده که به قول معروف حال همه بخش تولیدی را گرفته است.

حجت‌الاسلام آزادیخواه خاطرنشان کرد: البته معاون اول رئیس جمهور در این باره دستور صریح برای توقف این مسئله را داده است، اما بنا بر اطلاع، متأسفانه کماکان ثبت سفارش برای واردات در این حوزه صورت می‌گیرد. از این دست مصادیق، موارد دیگری نیز وجود دارد که نشان دهنده اتفاقات نگران کننده در این وزارتخانه است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پاسخ به این سوال که بالاخره تکلیف استیضاح وزیر صمت چه می‌شود؟ بیان کرد: علیرغم آنکه برای شخص آقای فاطمی امین احترام قائل هستم، اما شرایط وزارت صمت اصلاً خوب نیست، از این رو مجلس به وضع مبهم وزیر صمت رسیدگی خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار