نماینده مردم در مجلس:

وزارت صمت باید تفکیک شود

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: مجلس باید تفکیک وزارت صمت را بپذیرد چراکه ادغام صنعت و معدن و بازرگانی از ابتدا اقدامی اشتباه بود، حوزه بازرگانی مسئولیت‌های سنگینی دارد که بلاتکلیف مانده است.
کد خبر: ۵۴۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴ - 29September 2022

وزارت صمت باید تفکیک شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: رئیس‌جمهور با ارائه پیشنهاد جدا کردن وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن، عملاً استیضاح وزیر صمت را پذیرفت و قرار بر این است که دو وزیر جدید برای وزارتخانه‌ها بعد از تفکیک شدن معرفی شوند.

وی افزود: به بیان دیگر با توجه به آنچه رخ داد می‌توان گفت که آقای فاطمی امین در عمل استیضاح شد. چرا که بعد از تفکیک وزارت صمت، دو وزیر جدید توسط دولت به مجلس پیشنهاد خواهد شد و نمایندگان صلاحیت آن‌ها را بررسی خواهند کرد.

نوروزی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را تصویب خواهد کرد؟ تصریح کرد: صد در صد مجلس باید بحث تفکیک این وزارتخانه را بپذیرد. چرا که ادغام حوزه صنعت و معدن و حوزه بازرگانی از ابتدا نیز اقدامی اشتباه بود.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه بازرگانی شامل مسائل سنگین و مسئولیت‌های دشواری می‌شود، تأکید کرد: در حال حاضر حوزه بازرگانی بلاتکلیف است. یک روز مسئولیت آن را به وزارت صمت می‌سپارند و روز دیگر به وزارت کشاورزی. اما نکته مهم آن است که این حوزه به هر وزارتخانه‌ای واگذار می‌شود، آن وزارتخانه از کار اصلی خود عقب می‌ماند.

وی با بیان اینکه حوزه بازرگانی نیازمند یک وزارت خانه مستقل است، خاطرنشان کرد: کار اصلی حوزه بازرگانی باید با همکاری و کمک تعزیرات حکومتی، اصناف و اتحادیه‌ها و سایر نهاد‌های مربوطه ذیل وزارتخانه مدیریت شود تا مسائل و مشکلات این عرصه مرتفع شوند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: تفکیک وزارت صمت حتماً باید صورت بگیرد، اما از رئیس جمهور می‌خواهیم افراد کارکشته و زبده را برای تصدی وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی کند تا این دو حوزه بتوانند از مسائل فعلی به سلامت عبور کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار