انصارالله یمن:

هر تحرکی را در خشکی و دریا درهم می‌کوبیم

انصارالله یمن تهدید کرد که بر دامنه اقدامات نظامی علیه کشتی‌هایی که نفت و گاز یمن را غارت کنند خواهد افزود.
کد خبر: ۵۵۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ - 23October 2022

هر تحرکی را در خشکی و دریا درهم می‌کوبیم

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از الخلیج آنلاین، انصارالله یمن تهدید کرد که اجازه غارت منابع طبیعی این کشور را نخواهد داد.

انصارالله یمن تهدید کرد که بر دامنه اقدامات نظامی علیه کشتی‌هایی که نفت و گاز یمن را غارت کنند خواهد افزود.

در این راستا، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: عملیات پهپادی اخیر در بندر نفتی الضبه، هشدار به کشتی بود که مامور غارت نفت یمن شده بود. بندر الضبه هدف قرار نگرفت. عملیات بعدی علیه خود کشتی خواهد بود تا غارت ثروت‌های یمن متوقف شود و درآمد‌های نفتی به پرداخت حقوق‌ها و ارائه خدمات در سراسر یمن اختصاص یابد.

وی هشدار داد که هرگونه اقدام و تحرکی از سوی ائتلاف متجاوز مقابله به مثل در دریا و خشکی را به دنبال خواهد داشت.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ادامه داد: اگر قوانین بین المللی به کشور‌های متجاوز اجازه می‌دهد که یمنی‌ها را به قتل برسانند و آن‌ها را محاصره و منابع و ثروت‌های آن‌ها را غارت کنند، این قوانین هیچ ارزشی ندارند. ما آن‌ها را همانند سابق زیرپاهایمان می‌گذاریم همانگونه که در قبال قطعنامه‌های شورای امنیت و محکومیت‌های آنچه جامعه جهانی نامیده می‌شود، انجام دادیم. ما در راستای دفاع از حق خود گام بر می‌داریم.

روز گذشته هم ضیف الله الشامی وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه خبری المیادین گفت: پهپاد‌ها به دشمنان پیام می‌دهد که ملت ما قدرت دارد معادلات را تغییر دهد. پهپاد‌ها امروز در میدان جنگ، موازنه برقرار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این حملات، هشدار اولیه بوده است و در جریان آن، محوطه بندر الضبه و اطراف نفتکش هدف قرار گرفت، تصریح کرد: پس از این پیام‌های هشدارآمیز نوبت حملات دردناک است که اگر شرکت‌های نفتی به فشار‌های آمریکا و اروپا تن دهند، آن را تجربه خواهند کرد.

این وزیر یمنی ادامه داد: پیام صنعاء به دشمنان رسید. کشتی نیز هم اکنون در آب‌های بین‌المللی است و اعلام کرد که دیگر به الضبه باز نخواهد گشت. پیام‌های صنعاء به شرکت‌های ذیربط رسید. در صورتی که این کشتی بازگردد، دیگر حملات هشدارآمیز نخواهد بود، بلکه احتمال دارد به حملات مستقیمی تبدیل شود که مانع عبور و مرور حرکت کشتی‌ها شود.

وی درباره آتش‌بس نیز گفت: تمدید آتش‌بس فقط با شروط یمن خواهد بود. در صورتی که آتش‌بس به بازگشایی بندرگاه‌ها یمن و فرودگاه صنعاء و پرداخت کارکنان منجر نشود، طفره رفتن از انجام تعهدات نیز سودی نخواهد داشت. در حالی که ملت ما از بحران گاز رنج می‌برند، نمی‌توانیم اجازه دهیم گاز یمن به اروپا با هر کشور دیگری برده شود.

بعد از ظهر روز گذشته (جمعه) دو انفجار در بندرگاه «الضبه» واقع در شرق شهر مکلا مرکز استان حضرموت رخ داد که تحت اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد.

این انفجار‌ها همزمان با ورود یک کشتی حامل محموله نفتی صورت گرفت. این انفجار‌ها ناشی از حملات پهپادی بود. یک نفتکش غول پیکربرای انتقال دو میلیون بشکه نفت خام وارد بندر مذکور شد که بلافاصله این انفجار‌ها رخ داد. این نفتکش قصد داشته است نفت برداشت شده از میادین «المسیله» در غرب حضرموت را به مقصد نامعلومی جابجا کند.

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن هم ساعاتی بعد با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که این انفجار‌ها به خاطر حملات نیرو‌های یمن بوده است. وی تأکید کرد که نیرو‌های مسلح یمن «حمله هشدارآمیز ساده‌ای» انجام دادند تا مانع از آن شوند که یک نفتکش بتواند نفت خام یمن را از طریق بندرگاه الضبه به یغما ببرد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار